Poseidon написа:
Война Иран - Саудитска Арабия е 6ца от тотото за нас европейците...
разбора се дългосрочно Тръмпича бърка...петрола залязва ...и ше залезе преди да го импичнат май...
ето малко за близкото бъдеще до 10г...38ия ше каже, че съм ептен прогресивен станал, но
...четиво от Станфорския професор Себа.
https://vesti.bg/tehnologii/avtomobili/ ... ni-6069427Цитат:
Професорът предрича, че цената на петрола ще спадне до $25 за барел. Повечето форми на долбоководен сондаж ще са нерентабилни. Шотландия ще изпадне в затруднение, а още по-силно това ще засегне Русия, Саудитска Арабия, Нигерия, Венецуела.
Пред сериозни проблеми ще се изправят Ford, General Motors и германските марки. Те ще се изправят пред избора да произвеждат електромобили с брутално ниска печалба, или да преоткрият себе си като компании, предлагащи услуги подобни на Uber и Lyft.
Те ще се окажат в погрешния бизнес. Следващото поколение автомобили ще са „компютри на колела”. Google, Apple и Foxconn ще имат решаващо предимство. Силиконовата долина ще е мястото, където ще се създават автомобилите, а не Детройт, Волфсбург или Тойота Сити.
Тези катаклизми в индустрията ще се водят от технологията, а не климатът.
„Моментът на пречупване” ще дойде в следващите две до три години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си.
Разходът за изминаване на 1 миля (1,6 км) ще достигне 6,8 цента, което ще направи бензиновите автомобили рядкост. Разходите за застраховки ще спаднат с 90%. Средното американско семейство ще спестява по $5600 на година от избора си на електромобил. Щатското правителство ще губи по $50 млрд. годишно от налози върху горивата
Посейдоне - ето ти малко факти/мои мнения за размишление.
- Вероятно си прав за европейците.
- Когато петрола достигна $22-25 за варел, СССР се смачка окочантелно
- Веницуела се скапа окочантелно
- Саудитска Арабия има инвестиции в Американската икономика, която с тези ниски енергийни цени ще скочи на горе яко, и това прави СА малко по-незвисима от цента на петрола.
- GMC and Ford правят най много пари от the trucks.
- В момента са задължени да правят малолитражни коли (натиск от левицата и предишната администрация заради така нареченото Глобално Затопляне). От тези коли големите компании пари не правят - малко хора ги купуват. Амереиканеца иска голям и мощен автомобил (предимно джипове както ги наричате в БГ (SUV-s)). Тръмп е на път да елиминира това.
- Електрическите автомобили са абсолютно непрактични тук. Единствените купувачи са снобите и то с поне 30% помощ от данакоплатеца. Американеца използва автомобила не само да ходи на работа (в многото случаи кара повече от 100-150 мили на ден), а ходи на ваканция и посещава фамилията си многкратно през годината с пробег повече от 600-800 мили. Като прибавиш и факта, че отпуската е само 2 седмици - време за презареждане с електричество не остава. Instant gratification е на власт тук.
- В допълнение, електрическия автомобил в задръстване (катастрофа, мъгла, сняг, дъжд и т.н.) може да те остави да спиш с мечките или със змиите. И ако се наложи да имаш отопление или охлаждане you are dead on arrival.
- Автомобилите дето сами се движат ще изискват много дълго време да се приемат от тия дето гласуваха за Тръмп. А тия дето не гласуваха използват автобусите и метрото, или на мама или татко колата и нямат пари за електричка.
- Това за 6.8 цента за 1 миля, че ще повлия на пазара показва пълната липса знание за реалния живот от страна на професора. Средната кола в САЩ прави 30 мили на галон. Ако разделиш $2/30 =
$0.067. Айде $2 е малко занижено, но при цена $20/барел цента би паднала до $1.20 на галон. В допълнение, в момента карам една Toyota - Hybrid комби (не е малка кола) по линията Париж -Бордо-Биариц и обратно. Юркам я с 130-140 км/час. Комсумация 40 мили на галон. Смятай единичната цена за миля.
- В заключение - Силиконовата Долина ще прави пари в бъдеще с телевизия, телефони, social media и не дай Боже да почне да играе with the Government тогава почти никой няма да се вози свободно със собствен от него избран автомобил.
Hope, not in my life time