logo
Всичко за оръжието и мунициите на едно място

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Дата и час: 21 Фев 2018, 15:13




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Фев 2018, 16:49       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 5969
buffalo_gt написа:
Прав сте за фаската. Оригиналната е, но е подбита от някой гаражен струг и в комбинация с показания дефект предполагам, че групираността е била наистина впечатляваща. Вероятно сте забелязали, че липсва и фаска в началото на резбата. Тя започва като тирбушон.

Думи нямам... :shock: Но упрека ми е към Вас, че влизате рядко и не показвате такива тънилежи.

Значи отзад е оставил отъняваща шийка ама и с подобаваща дължина...та да се гарантира сигурно провлачване, а челно не е направил фаска да поведе резбата ...нашил я е директно по външния диаметър та да затруднява и навиването на надулника...
Геометрията на челото така става извънземна, но е допрецакал и фаската та композицията да е докрай маргинална...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Фев 2018, 19:03       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Online

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 22591
Местоположение: Sofia
Poseidon написа:
Да се получи такава деформация без стрелба
...

ако се стегне толкова яко и "изтегли" напред цевката - може без стрелба :)
само че тогава ще е вдлъбнат белега, а не изпъкнал


сещам се и за друг начин да се съсипе .. ако има замърсяване - пръст сняг и се резне през цевката .. но и то ще е пак вдлъбнато


ПП: компенсаторите БикЧуби така популярни у нас, са доста тежки .. около 400грама някъде, да не и повече
но те са подсигурени с много сериозна цанга която държи добре цевта

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Фев 2018, 22:00       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 5969
Между другото още асимилирам характера на деформацията.
някои неща знам чисто теоретично /взел съм изпита по съпромат/ някои неща от практиката без да съм тесен спец все пак.

Бъфало просто избърза със снимката. ако беше питал првокативно "каква ще е деформацията ако шийката е тънка и дълга...? никога нямаше да предположа, че ще е изпъкнала. :shock:

Щеше да зафърчат пак басове ако кажеше че: "Провлачването ще премине в остататъчна пластична деформация, която ще изпъкне" :shock: както го е написал под снимките...

Провлачването би трябвало да е подобно на раздуване...не точно, но със сходна геометрия...

Реално обаче става наопаки - изпъква :confused: хм...намесена е и деформация от термично натоварване...и сумарно с останалото натоварване резулатата е изненадващ...
Човек се учи дооокато е жив..казано е...
Но че е беля тази шийка особено ако е с по-голяма дължина и слиза от голяма дебелина на цевта няма съмнение...концентрира напрежение...

на всичко отгоре ако е вдлъбнато като раздуване по не влияе...а изпъкналост остъргва куршума вери душмански...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Фев 2018, 22:16       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 38
Местоположение: Златарица, България
Ами, ако си припомните клипа, качен от Иво на първата страница, ще видите че пробките не влизат именно поради този характер на деформацията (изпъкнала, а не вдлъбната). Ако беше обратното, с пробките Р. Уитли нямаше да установи нищо!

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Фев 2018, 22:30       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 5969
Да, но не се разбра какви са калибрите/пробките/...аз разбрах клипа така:

-Ако има резба отпред и е под определен размер то в участъка на резбата, канала в цевта малко отваря и калибъра затяга в края на резбата. Тоест теста е с непреминаващ калибър /not go gauge както е на инглиш/, който влиза в уширението на канала на цевта отпред до дълбочина колкото е дължината на резбата.

А явно калибъра е преминаващ /go gauge/, но затяга само в изпъкналото пръстенче под шийката образувано от остатъчна деформация след провлачване...
тц тц тц...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Фев 2018, 01:32       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Eкспериментатор
Eкспериментатор
Offline

Регистриран на: 28 Юни 2016, 11:06
Мнения: 17
Poseidon написа:
Да, но не се разбра какви са калибрите/пробките/...аз разбрах клипа така:

А явно калибъра е преминаващ /go gauge/, но затяга само в изпъкналото пръстенче под шийката образувано от остатъчна деформация след провлачване...
тц тц тц...



..............ето линк към оригиналния артикъл от който е въпросното видео.
определено ще внесе яснота по ,,изпъкналото пръстенче под шийката ,, :-)
обърнете внимание на коментарите .....
http://bulletin.accurateshooter.com/201 ... uch-steel/


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Фев 2018, 01:55       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 38
Местоположение: Златарица, България
Колега Посейдон, предполагам, че сте инженер, след като сте учили съпромат. Та ако е така, там си спомнете лабораторните упражнения за изпитване на якост на опън на материалите. За целта се използват заготовки с определена конфигурация, наречени епруветки. Когато епруветките са от пластичен материал (в нашия случай - стомана), при преминаване на еластичната област, те започват да се разтеглят (удължават) пластично приоритетно в най-тънкото си сечение, като същевременно изтъняват в него. Сега си представете, че тези епруветки са цеви, а най-тънкото сечение е каналчето и ще видите, че не е толкова невероятно, че при разтягане диаметрите намаляват. Може да симулирате това и с някой шлаух. Резултатът ще е аналогичен. За клипа сте прав! Действително говори за това за което и Вие сте разбрали, но не изяснява нещата до край, защото не вкарва пробка от другата страна на прехода. Аз лично смятам, че установените от него проблеми се дължат до голяма степен на този ефект.

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Фев 2018, 11:40       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 5969
Странното тука е именно това...при натоварване на опън , когато се достигне горна граница на провлачване започва пластичната деформация и естествено отъняване на еталона...тръба или плътен материял диаметъра отънява и естествено ще се появи изпъкнал чембер в тръба.
И няма деформация ако не е достигната тази граница.

Само, че говорим за товар при чист опън! Тука опъна е част от различните натоварвания НО Е МАЛКА ЧАСТ!

Натоварването е от следните сили:
1. от собствената маса на огъване - ще ги пренебрегнем...половин кило маса на спирача не може да забележимо натоварване
2. Налягане - основно
3. опън от спирача
4. термичен товар

по точка 3 опън - има го и натоварването не е малко, но не е и нещо значително
може да се сметне точно показахме в началото на темата
https://www.youtube.com/watch?v=8_kD3fheeFA
масата на пушката се знае скоростта на отката също...спирача редуцира това с около 60% тоест не може да говорим кой знае каква сила на опън...

Със сигурност за да се провлачи това сечение горе...силата на опъна трябва да е десетки тонове...или ако затягам спирача с ключ с рамо 2 метра...да, ше се проточи шийката, но силата на опън така е потресающа

наистина натоварването е ударно /динамично натоварване/...не е плавно като в машината за изпитания и провлачване ще се получи при по малки стойности, но пак са далеч нещата да се отъни шийката от думкането на спирача на опън...

Провлачването ще стане от сумираните натоварвания от налягане температура и опъна да, който е най-малката сила в случая...
тоест трябва да е вдлъбнатост ама не е ...

всъщност тази сянка в парчето сме сигурни, че е пръстенче навън нали?

във видеото горе обаче са категорични...не отнемайте матрял от дулото ще отвори...но не споменават за никакъв изпъкнал пръстен майка му стара...
отваря фуниевидно в участъка на резбата и те така...

И както казва назад и Аспирина...точната цев е без резби отпред колко и да рита не я кичете с компенсове...

интересно...много интересно


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Фев 2018, 12:37       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 38
Местоположение: Златарица, България
Да, сигурен съм, че е изпъкналост. Направих още една снимка с допълнително осветление. Имайте предвид, че при откат има не само откатна сила, но и откатен момент, породен от нея. Тогава, тежко дулно устройство предизвиква голямо циклично натоварване на огъване със затихващ характер, като цевта в зоната на каналчето е подложена на редуващи се с голяма честота опънови и натискови сили, изменящи големината и посоката си по синусоида. Като се насложи върху тях и опъновият удар на газовете, инертността на устройството и импулса на отката, вероятно в някои случаи се получава това.


Прикачени файлове:
IMGP0034.JPG
IMGP0034.JPG [ 1.06 MiB | Прегледано 149 пъти ]

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg
 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Фев 2018, 13:34       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 38
Местоположение: Златарица, България
Poseidon написа:
...спирача редуцира това с около 60% тоест не може да говорим кой знае каква сила на опън...

Ако спирачът редуцира отката, това означава, че той дърпа посредством реакция на околната среда (реактивна сила) оръжието напред. С други думи - опъва го със сила противоположна на отката. Или още по-накратко: увеличават се опъновите напрежения в зависимост от ефективността на устройството.

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Фев 2018, 14:00       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 38
Местоположение: Златарица, България
Посейдон, представете си, че се направи следната опитна установка: За да се имитира 100% ефективност на спирача (тъй като той е устройството, предизвикващо реакцията), нека той се захване здраво и неподвижно, примерно в менгеме или машинен патронник. За да стане още по-страшно, нека оръжието е с калибър примерно 9,3х62, а резбата - М14х1,5 с каналче! Стената на цевта в зоната на каналчето ще е в най-добрия случай 1,5 мм., а в най-лошия - зависи от майстора. Ако се произведе изстрел, резултатът и в двата случая мисля, че ще е един и същ и той при голям късмет ще прилича на парчето от снимките.

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 15 Фев 2018, 15:17       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 38
Местоположение: Златарица, България
Тъй като многократно се цитираше фирмата Аншютц, ето нещо интересно във връзка с темата:
https://www.anschutznorthamerica.com/rifles.html
Прочетете текста, касаещ резбите! Хората са установили, същото, което коментираме и ние и вече във Фабриката освобождават отвътре цевите в зоната на резбата (разстъргват ги на малко по-голям диаметър от браздите), за да избегнат негативния ефект.


AV Models

For our models listed as "AV", indicating that they are threaded, the barrel is threaded 1/2" x 28 tpi as well as being counter-bored back from the threads at the factory in Ulm.

This prevents a "loose" spot from developing where the threads are cut. Any time you remove metal from a barrel for threads, you also end up stress-relieving that area.

The counter-bore is a machining process by which the metal is removed underneath the threads, placing the muzzle back under the full thickness of the barrel.

This extra effort has proven through extensive testing to preserve accuracy and is standard practice for all AV models destine for the USA market. Custom Shop rifles also follow this practice for top accuracy.


Прикачени файлове:
6333125.jpg
6333125.jpg [ 16.34 KiB | Прегледано 53 пъти ]

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg
 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 15 Фев 2018, 16:00       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 38
Местоположение: Златарица, България
И си отговорете сами, какво е мнението им за каналчето - стр. 47 - изпълнение с каналче (цевта е разстъргана отвътре) и изпълнение без разстъргване - цевта е без каналче. Това е в най-новия им каталог. Точно такава цев без каналче (явно от последната им продукция) мина през мен, за което споменах в предишен пост.


Прикачени файлове:
_anschutz_hunting_line_2016_de_en.pdf [7.55 MiB]
14 пъти

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg
 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 15 Фев 2018, 16:36       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Online

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 22591
Местоположение: Sofia
изглежда това е нова тенденция, или поне последните години се заговори и пише по темата
и затова някой още си пеят старата песен (производители) .. но скоро всички ще си го признаят

прогреса е сложно нещо!
насила можеш само да вземеш, познание - насила не може да се даде :armed:

хубавото е че има поне Интернет и Гоогле :) и който иска може да следи и прилага новостите

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 15 Фев 2018, 16:55       Заглавие:  Re: Правилно нарязване на резба за компенсатор!
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2248
Местоположение: USA
buffalo_gt написа:
... metal is removed underneath the threads, placing the muzzle back under the full thickness of the barrel.


С голямо любопитство следя тази тема и напълно разбирам какво прави Аншунц, само че този пасаж е малко неразбираем за мен - от къде точно махат материал?

_________________
We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Ben Franklin


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



 
Иди на:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
This forum is operated and maintened by Stanislav Georgiev - Owner/Administrator, Jordan Cholakov - Adminstrator/Editor and Rossen Hristov - Graphic Designer/Potographer