logo
Всичко за оръжието и мунициите на едно място

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Дата и час: 28 Мар 2024, 15:39




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнение Публикувано на: 05 Юли 2006, 22:24       Заглавие:  Организации за вътрешна сигурност
 
Снайперист
Снайперист
Аватар
Offline

Регистриран на: 20 Юни 2006, 12:08
Мнения: 320
I.Организации за обществен ред
Ефективното противодействие на престъпността, осигуряване на здрав обществен ред и сигурност и повсеместното утвърждаване на законността и правовия ред се осъществяват от органите на полицията.
Системата на българската полиция представлява съвкупност от следните елементи, свързани в едно цяло: Националната служба “Полиция”, Националната служба “Гранична полиция” и Националната служба “Жандармерия”, които са част от системата на МВР, военната полиция от системата на Министерство на отбраната, съдебната полиция като част от системата на правосъдието, частната полиция, представлявана от лицензирани охранителни фирми. Към тях би могла да се добави и Националната служба за охрана.
Управлението се извършва на четири нива:
-висше - МВР - Дирекция на националната служба;
-средно - РДВР, служба “Полиция”;
-ниско - районно полицейско управление - РПУ;
-начално - полицейски участък.
1.Национална служба “Полиция”
Предназначение и задачи
Националната служба “Полиция” представлява специализирана оперативно-издирвателна и охранителна служба на МВР за опазване на обществения ред, за предотвратяване, разкриване и участие в разследване на престъпления.
Националната служба “Полиция” изпълнява следните задачи:
1.Организира и осъществява опазването на обществения ред.
2.Предотвратява и разкрива престъпления и други нарушения на обществения ред и участва в разследването на престъпления.
3.Защитава правата и свободата на гражданите и съдейства за упражняването им.
4.Опазва имуществата на гражданите, държавата, общините и организациите.
5.Организира и осъществява охраната на учреждения и обекти.
6.Организира и контролира безопасността на движението по пътищата, техническата изправност и регистрацията на моторните превозни средства.
7.Разрешава и контролира дейността с общоопасните средства.
8.Контролира спазването на паспортния режим в страната.
9.Издирва обвиняеми и подсъдими, укрили се от наказателно преследване, осъдени, отклонили се от изтърпяване на наказания, безследно изчезнали, както и други лица в предвидени от закона случаи;
10.Организира и осъществява дейност по конвоиране на лица в страната и чужбина.
11.Съдейства и взема необходимите мерки за спазването на законите и разпорежданията на държавните органи.
12.Издирва заподозрени и анализира причините и условията за състоянието на престъпността.
13.Събира, обработва, използва и предоставя информация за състоянието на обществения ред, борбата с престъпността и за безопасността на движението по пътищата.
14.Оказва методическо ръководство, помощ и контрол на териториалните звена по направлението на дейността.
15.Съвместно с Националната служба „Сигурност" и НСБОП провежда оперативни и други действия, свързани с опазване сигурността на страната.
16.Привлича граждани, които на доброволни начала да помагат за опазване на обществения ред, личното, държавното и кооперативното имущество.
17.Извършва превантивна дейност, като изучава и анализира причините и условията, благоприятстващи извършването на престъпления; изпълнява сигнални функции по отношение на физически и юридически лица за отстраняване на тези причини.
Тези задачи се реализират чрез конкретни права и задължения, дадени в Закона за МВР и правилника за неговото приложение.
Обща структура и управление
Организационната структура на Националната полиция е изгра­дена от: Дирекция на Националната служба „Полиция" (ДНСП); служби „Полиция" в Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР) и регионалните дирекции (РДВР); районните полицейски управления (РПУ) и полицейски участъци (ПУ). Според Закона за МВР ДНСП осъществява ръководни, координиращи, методически и контролни функции. ДНСП непосредствено осъществява полицейската дейност на територията на цялата страна, а службите „Полиция" действат на територията на съответната област. РПУ са структурни подразделения на службите „Полиция" към СДВР и РДВР в страната, чиято територия за обслужване се определя с оглед състоянието на престъпността, обществения ред, безопасността на движението, особеностите на територията и броя на населението. РПУ от своя страна в рамките на утвърдения им числен състав могат да предлагат създаването на полицейски участъци в отделни общини и кметства на съответната територия на обслужване, което се решава от министъра на вътрешните работи.
Вътрешната структура на ДНСП е изградена от направления, сектори и групи. Основните структурни звена в ДНСП са формирани на отраслов принцип:
-Криминална полиция;
-Икономическа полиция;
-Охранителна полиция;
-КАТ - Пътна полиция;
-Транспортна полиция;
-Сигнално-охранителна дейност;
-Паспорти и визи.
Тук се включват и самостоятелни звена като: „Пресцентър", „Личен състав", „Финансово-ресурсно осигуряване" и др., изградени на функционален принцип на обслужване.
Щабната функция в управлението на ДНСП се реализира от няколко сектора: информационно-аналитичен, изчислителен център, оперативно-дежурна част и др.
Директорът на НСП се явява единоначалник на системата за управление и се назначава и освобождава от президента на републиката по предложение на Министерския съвет. Той организира, ръководи, контролира и отговаря за дейността на Националната служба „Полиция", координира нейната дейност с другите служби на МВР и с другите държавни органи, включително и участието на НП в международното сътрудничество с полициите на други държави и с международни организации.
Директорът на НСП има заместници по оперативната и по охранителната дейност. Те се назначават от министъра на вътрешните работи по предложение на директора на НСП, трябва да са български граждани, с висше образование и професионален стаж в МВР не по-малко от 5 г.
Началниците на направления, на сектори и групи в кръга на своите компетенции организират, ръководят и отговарят за работата в съответното звено.
2.Районно полицейско управление
Същност и структура на РПУ в България
В Националната служба „Полиция", районното полицейско управление (РПУ) е основно структурно и организационно звено за непосредствено изпълнение на основните функции и задачи, посочени в ЗМВР. Тук са съсредоточени основните сили и средства на полицията. На обслужваната от РПУ територия се намират и силите на Противопожарната охрана, а в някои случаи на тази територия се намират и поделения на жандармерията, сектори, групи на Гранична полиция и подразделения на националната сигурност.
Понастоящем РПУ на МВР са разделени на З категории, като в I са РПУ в центровете на РДВР и в някои други големи градове, II категория са по-големите градове и всички останали са в III категория, която фактически е най-многобройната. РПУ в столицата са извън тези категории.
Охраната на обществения ред в населените места се осъществява от районните инспектори и младшите полицейски инспектори на териториален принцип. Всяко РПУ има своя оперативна дежурна част, която приема сигнали и заявления на граждани и организации и осигурява ответната реакция според тяхното съдържание.
Задачите на личния състав в РПУ при екстремални условия изискват условията да бъдат разграничени по произход и по криминогенен характер. От тази гледна точка екстремалните условия могат да бъдат предизвикани от явления със природен, биологичен и социален характер. Управлението на силите и средствата в екстремални условия се организира в зависимост от вида и характера на явленията по съот­ветен типов план-вариант за действие. От изключително значение е материално-техническото осигуряване, възможностите за оказване на техническа и медицинска помощ.
3.Национална служба “Гранична полиция”
Защитата на неприкосновеността на държавните граници е първостепенна задача на Национална служба “Гранична полиция”, чиято дейност включва охрана на държавната граница и граничния контрол.
Охраната на държавната граница и контролът на спазването на граничния режим се осъществяват от Гранична полиция, охраната на въздушното пространство се осъществява от Българската армия (БА), а отбраната на държавната граница, териториалното море и въздушното пространство се осъществява от БА.
Контролно-пропускателните пунктове са гранични места, през които е определено преминаването през границата. На тях се извършва паспортно-визов, митнически, санитарен и ветеринарен контрол.
Една от най-важните задачи на ГП е да открива и задържа нарушители на държавната граница, издирвани лица и транспортни средства, да не допуска преминаването през ГКПП на лица със забрана за влизане и излизане от страната. Самостоятелно или съвместно с другите държавни органи осъществява граничен режим и контрол, като контролира незаконното пренасяне на оръжие, взривни вещества и други общоопасни средства. Осъществява оперативно-издирвателна дейност, охранително и оперативно обслужване на националната сигурност, изгражда и снема инженерно-технически съоръжения, използва разузнавателни способи и средства, осъществява паспортно-визов контрол, спира, задържа и извършва проверка на кораби и плавателни средства, нарушили правилата в териториални води, преследва нарушители на държавната граница, задържа извършители на контрабанда, ограничава временно движението в граничната зона.
Националната служба “Гранична полиция” е основно структурно звено в МВР. Състои се от централни и регионални структури.
4.Национална служба “Жандармерия”
Основни задачи и дейности
Съгласно действащия ЗМВР основните задачи и дейности на НСЖ са:
-охрана на стратегически и особено важни обекти, определени от Министерския съвет;
-охрана на дипломатически представителства;
-обезвреждане на терористични и диверсионни групи;
-опазване на обществения ред и предотвратяване, разкриване и разследване на престъпления и други нарушения на обществения ред извън населените места;
-издирване и задържане на лица в предвидените от закона случаи;
-събиране, обработка, използване и предоставяне на информация, по повод изпълнение на функциите;
-оперативно-издирвателна дейност за разкриване и отстраняване на причини и условия за престъпления и нарушения на обществения ред;
-оказване помощ на гражданите за живота, здравето и имуществото им, както и други права и законни интереси;
-оказва съдействие на други държавни органи или длъжностни лица;
-оказва помощ на лица, пострадали от престъпления и други нарушения на обществения ред, при аварии, бедствия и произшествия, както и на лица, намиращи се в безпомощно състояние;
-оказва съдействие със САП на други служби на МВР;
-поддържа в готовност сили и средства за развръщане на военновременни формирования.
Предвид мобилността на службата, тя се използва като резерв на МВР за подпомагане на останалите служби и разполага с полицейски правомощия.
Съгласно съществуващите правила и практиката в НСЖ отговорна задача са набирането, селекцията, обучението и преквалификацията на служителите, отговарящи за тази дейност. Качеството на вида работа и нейният краен продукт - обществената безопасност и социалния ред в страната, зависят от комуникативните умения на служителите, вижданията и поведението при потенциално конфронтационни или насилствени ситуации, доброто обучение за употреба на сила и помощни средства, отговорните служители, както и тяхната правна основа.
Национална служба "Жандармерия" има следната организационна структура: дирекция, жандармерийско съединение, 5 жандармерийски части, 2 жандармерийски подразделения и САП.
Дирекция "Национална жандармерия" планира дейността на службата, организира и ръководи задачи по охрана на стратегически и особено важни обекти, борба с терористични и диверсионни групи, охрана на обществения ред извън населени места, задачи при кризисни ситуации, в съответствие със ЗМВР и министерските заповеди.
САП изпълнява отделни задачи на службите на МВР по писмена заявка, съгласувано с директора на НСЖ и утвърдена от заместник- министър или главния секретар, съобразно възложените функции.
Жандармерийското подразделение за специални операции и охрана в ЖС изпълнява задачи за предотвратяване и неутрализиране действия на терористични и диверсионни групи, възстановяване и поддържане на обществения ред при масови безредици, издирване и задържане на лица, специални операции за охрана и противодействие на престъпността.
Жандармерийските части имат следната идентична структура: Оперативно-издирвателна дейност; Охранителна дейност и специални операции; Специализирано жандармерийско подразделение; Жандармерийско подразделение; Охранителна дейност; Административна и обслужваща дейност.
5.Военна полиция
Военната полиция е в състава на Българската армия, която съвместно и заедно с другите органи съдейства на командирите и началниците на гарнизони от БА за запазване на законността във ВС и изпълнение на уставните задължения.
Към функциите на ВП се включват:
-борбата с престъпността във Въоръжените сили - изразява се в предотвратяване, разкриване, разследване или участие в разследването на престъпления или правонарушения, извършени във военните поделения, ведомства, предприятия, учреждения и обекти;
-охранителна и конвойна дейност при провеждане на войскови мероприятия;
-контрол на войсковия транспорт;
-контролира военнослужещите за спазване на войсковия ред и дисциплината извън района на поделенията.
Основните функции и задачи на ВП определят нейната организационна структура, като организационното й изграждане се извършва на териториалния принцип. Организационно щатната структура се състои от управление “Военна полиция” към служба “Сигурност” на МО, военно-полицейски поделения и Учебен център.
Основни звена в Управлението на ВП са отделите за оперативно-издирвателна дейност, планиране, патрулно-охранителна и конвойна дейност и контрол над войсковия транспорт.
Вътрешните взаимодействия на ВП се осъществяват с БА, ВКР, военните следователи и военната прокуратура.
Външното взаимодействие има постоянен характер и е свързано преди всичко с органите на националната полиция (НП).
При пилотирането, съпровождането и охраната на военни делегации се организира взаимодействие с органите на КАТ - Пътна полиция и НСО.
Взаимодействие се организира още с НСБОП, НСО, Дирекцията за оперативно издирване и други служби на МВР, както и с органите на правосъдието.
6.Частни полицейски служби
“Частната охранителна дейност” е съвкупност от превантивни действия по опазване на лица и обекти от посегателства. Като противодействие на престъпността тя е вид търговска услуга, разрешена по съответния ред.
Обекти на тази дейност са:
-лична и персонална охрана на физически лица;
-охрана на имуществото на физически и юридически лица, на сгради, помещения и стопански обекти;
-охрана със сигнално-известителна техника.
7.Съдебна полиция
Преминаването на отдел “Затвори” от МВР към Министерството на правосъдието и отделянето на Националната следствена служба от системата на МВР наложи създаването на съдебна полиция. Тя се състои от дирекция “Охрана на следствените арести” и надзор и охрана на местата за изтърпяване на наказанието “лишаване от свобода”.
Охранителната дейност по отношение на издирването и задържането на закононарушителите, пребиваването им в ареста, в съда и в местата за изтърпяване на наказание “лишаване от свобода” се извършва от няколко специализирани полицейски служби: при издирване и задържане - от НП (Съдебната полиция), при пребиваване в ареста - от полицията за не повече от 24 часа с охрана от НП и в ареста на следствените служби - от сержанти на дирекция “Охрана на следствените арести”, довеждане и охрана в съдебни заведения - от специализирани охранителни служби на НП и накрая при пребиваване в затвора - от охранителните служби на самия затвор.
Ръководството на надзорно-охранителната дейност на най-високо равнище се извършва от Министерството на правосъдието, от началника на Главно управление на местата за лишаване от свобода, като един от заместниците му пряко отговаря за режимно-охранителната дейност.
II.Организации за борба с организираната престъпност
Национална служба за борба с организираната престъпност
Борбата с организираната престъпност не е по силите и възможностите на органите на НС “Полиция”. Това поражда необходимостта от създаването на специализирана полицейска оперативно-издирвателна служба на МВР за противодействие и неутрализиране на престъпната дейност на местни и транснационални престъпни структури, която да наблюдава, установява, ограничава и самостоятелно или съвместно с други специализирани органи да изпълнява следните задачи, свързани с борбата срещу:
-терористични действия срещу лица и обекти на територията на страната, изнудвания или други насилствени действия от престъпни групи и организации;
-незаконен трафик, производство и търговия с наркотици и други биологични вещества;
-организирана контрабанда и незаконни сделки с оръжия, стратегически суровини и стоки с двойна употреба;
-незаконно въвеждане в страната и извеждане от страната на хора, както и борба с организиране насилствена проституция;
-организирани престъпления в икономическата и финансовата системи на страната, включително и корупция в държавната и местната администрация, влагане и придобиване на неправомерни облаги от хазарт, изпиране на пари и инвестиране на средства, придобити по престъпен начин, както и използване на сила за сключване на сделки и извличане на облаги от тях.
Организационно НСБОП включва Дирекция и регионални звена за борба с организираната престъпност. На средно равнище - в РДВР, макар да имат относителна самостоятелност, системно взаимодействат с другите полицейски звена, особено с криминалната и икономическата полиция.
НСБОП се ръководи от директор и заместници. Основни оперативни звена в НСБОП са направленията за: противодействие на тероризма; незаконната търговия с наркотици; организираните престъпления в икономическата и финансовата система; информационно-организационно осигуряване и административно обслужване.
Националната служба за борба с организираната престъпност подпомага методически регионалните звена и им оказва практическа помощ.
Към НСБОП има Консултативен съвет. Службата осъществява тясно взаимодействие с другите служби на МВР, с НРС, със служба “Военна информация и сигурност” на МО. Организира се международно сътрудничество със съответните служби на други държави и международни организации.
Подбор на кадрите се извършва от системата на МВР с 5-годишен стаж, а при остра нужда се назначават кандидати със съответното образование и подходящ трудов стаж извън системата на МВР.
III.Организации за разузнаване
Разузнаването винаги е играло важна роля при осигуряване на информация за вземане на важни политически държавни и военни решения. В исторически план то непрекъснато се развива и усъвършенства, тъй като неговата роля непрекъснато нараства. Подценяването и недооценката на данните от разузнаването винаги са имали фатални последици както за държавата, така и за армията.
Победите във войните са плод на резултатите от разузнаването.
В нашата страна разузнаването има следната структура:
-Национална разузнавателна служба;
-служба “Военна информация”.
Национална разузнавателна служба
Създадена през 1992г. след разформироване на Първо главно управление на МВР. До 2002г. се намира в състава на Въоръжените сили на Република България, след което е извадена от състава им и е подчинена на президента на страната.
Националната разузнавателна служба (НРС) е специализирана разузнавателна и информационна служба, подчинена на президента, осигуряваща върховното ръководство с информация за вземане на важни политически и икономически решения, както и решения в интерес на националната сигурност.
Разузнаването се води по направления и региони. Основните направления са: политическо, икономическо, асиметрични заплахи и технологично. Регионите се определят от интересите на държавата, като те могат да бъдат: балкански, западноевропейски, централноевропейски, близкоизточен, черноморско-кавказки и т.н.
Основните фактори, оказващи влияние на изпълнение на задачите, са: икономически, ефективност и участие в колективната система за сигурност.
Националната разузнавателна служба решава следните основни задачи:
-води външнополитическото разузнаване, с цел добиване на информация за политическата обстановка и перспективите за нейното развитие;
-осигурява икономическа сигурност съвместно с бюрото за финансово разузнаване;
-разкрива асиметрични заплахи и извършва на информационна работа.
Във фокуса на задачите са националните интереси и националната сигурност.
Основните способи за разузнаване, използвани от НРС, са: агентурата; използване на открити източници, технически средства и сътрудничество с партньорите.
Агентурното разузнаване се води на чужда и на българска територия. На чужда територия се използват дипломатическите представителства, търговските представителства, студентите и специализантите. А на нашата територия се използват областните бюра и чуждестранните граждани, пребиваващи в страната.
Техническите средства се използват съобразно конкретната задача
Сътрудничеството с партньорите се извършва на най-високо ниво и основно е свързано с обмен на информация. В момента има сътрудничество с 46 разузнавателни и контраразузнавателни служби.
От особена важност е осигуряването на разузнавателната дейност. То се изразява в осигуряването на сигурност на операциите, защита на класифицираната информация, контраразузнавателно осигуряване на пребиваващите зад граница и информационното осигуряване.
Информационната работа трябва да бъде така организирана, че да предоставя на потребителите общи оценка за политическата и икономическата обстановка в световен, европейски и регионален мащаб; оценка на рисковете и заплахите; степен на защитеност на националните институции и прогнози.
Потребителите на информация се осигуряват по два способа: централизирано и децентрализирано. Централизираното осигуряване е до строго определени потребители. Децентрализираното осигуряване се извършва тогава, когато се отнася до отделни министерства.
IV.Организации за контраразузнаване
Според специалистите националната сигурност е гарантирана, когато страната реализира държавните интереси, цели и приоритети и при необходимост е в състояние ефективно да ги защити от външ­на и вътрешна заплаха. Един от стълбовете за защита на национална­та сигурност е НСС при МВР, която активно работи чрез контраразузнавателно и друго противодействие срещу чужди разузнавателни служби, други политически и икономически субекти, чиито интереси противоречат на българските национални интереси.
Национална служба „Сигурност"
Националната служба „Сигурност" е специализирана контраразузнавателна и информационна служба на МВР за защита на националната сигурност от действия на чужди специални служби, организации и лица, насочени срещу националните интереси, за установяване и неутрализация на процеси, застрашаващи конституционно установения държавен ред, единството на нацията, териториалната цялост и суверенитета на страната.
Националната служба „Сигурност" осъществява контраразузнавателна дейност чрез наблюдение и контрол на лица и обекти, свързани с разузнаване в полза на чужди държави, организации и лица, представляващи опасност за икономическата и финансовата сигурност и предполагащи участието на чужди служби или организации, в т.ч. корупция и други заплахи за сигурността на държавния апарат; международен тероризъм и екстремизъм; незаконна международна търго­вия с оръжие; незаконно производство и разпространение на общоопасни средства или стратегически суровини, наркотици, психотропни и упойващи вещества. Органите на НСС полагат системни усилия за разузнавателна защита на конституционния ред, за недопускане опасност за единството на нацията, териториалната цялост и суверенитета на страната. Те се стремят своевременно да получават сигнали за евентуална заплаха от прилагане на сила или използване на общоопасни средства с политическа цел, незаконна миг­рация, която застрашава националната сигурност. Ето защо вътрешната сигурност на страната е приоритетна задача за органите на НСС. Тя се осъществява в центъра от Дирекция на НСС и по места от регионални звена „Сигурност" в РДВР. Със своите органи по режима заедно със за­интересовани министерства, ведомства и фирми от държавния, кооперативния и частния сектор, с всички законови средства, форми и начини НСС противодейства на замислите, опитите и извършването на посегателства срещу националната сигурност, свързани с екологичната безопасност и нарушаване системата за опазване на факти, сведенията и предметите, представляващи държавна тайна.
Националната служба за сигурност осъществява контраразузнаване, информационно-аналитична и прогностична, контролна, координационна и методическа дейност. За ограничаване и противодействие на дейността, насочена срещу сигурността на българската държава, НСС прилага или използва контраразузнавателни методи и средства при условия и по ред, определени от министъра на вътрешните работи. За целта органите на НСС осъществяват наблюдение и контрол над лица, обекти и дейности, свързани с посегателства, зап­лахи, влияния и опасности за националната сигурност, чрез агентурен апарат, използване специални разузнавателни средства при условия и ред, определен със закон. Те получават съдействие, организират и внедряват свои служители и контролират тяхната дейност в държавни органи, организации и юридически лица.
Същевременно органите на НСС събират, обработват, съхраняват и използват данни за проверка на факти, лица и обекти, свързани със сигурността. Те получават информация от държавни органи, организации, фирми и лица във връзка с необходимостта от защита на на­ционалната сигурност. Същевременно НСС предоставя информация на висшите органи на държавната власт и управлението чрез ръководството на МВР, както и на други държавни органи, организации и лица по нормативно установен ред. Ето защо НСС най-често се възприема като информационно-разузнавателна служба. Нейната информаци­онно-аналитична дейност се изразява в събиране, обработване, съх­раняване й предоставяне на информация от значение за националната сигурност и националните интереси, за нуждите на държавното управ­ление и във връзка с усъвършенстване на своята собствена управленска и агентурно-оперативна дейност. Основната цел е да се установя­ват, разобличават и неутрализират лица, факти и събития, застраша­ващи конституционно установения ред, единството на нацията, тери­ториалната цялост и суверенитет. В тази връзка и по повод на други опасности НСС информира своевременно водещите органи на държав­ната власт и държавното управление (президента, председателя на Народното събрание и министър-председателя, като им се предоставя еднаква по обем и съдържание информация), както и други държавни органи за управление относно състоянието, рисковете и опасностите за национална сигурност. Наред с това в НСС се изготвят информационни материали от справочен, аналитичен или прогностичен характер, които се предоставят на съответния държавен орган, организация или лица по нормативно установен ред.
Органи на НСС реализират на: явни източници, секретни сътрудници, специални разузнавателни средства, анализи, експертизи и експерименти, космическо техническо разузнаване, други разузнавателни и контраразузнавателни служби, от свои служители, работещи под прикритие в стопански обекти и финансово-кредитни институции и други.

_________________
The Knowledge is Power, The Knowledge is NOT a Crime
Анастас Гогов, СК "Динамик Армс"


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта



 
Иди на:  

Powered by phpBB © 2020 TheGunMan
This forum is operated and maintened by Stanislav Georgiev - Owner/Administrator, Jordan Cholakov - Adminstrator/Editor and Rossen Hristov - Graphic Designer/Potographer