just_shooter написа:
Смазки за оръжия от типа на гресите колкото щеш (не и в БГ). По принцип на много места относно смазването на оръжия се споменава едно такова правило: това което ротира се маже с масло, а това което се плъзга с грес. Цевта и пълнителите от вътре след смазване се избърсват почти до сухо.
А по отношени на различните смазки дайте наистина да не кирилизираме. Смазката за ДВГ си е смазка за ДВГ, смазката за шевни машини си е смазка за шевни машини, а тази за оръжия си е за оръжия. Не че койзнае каква разлика ще установите. Все едно има разлика дали ще си измиете колата с авто-шампоан или с обикновен течен сапун, но все пак.....
Абсолютно...като и в автомобила детайлите в огнестрелното оръжие се товарят различно....много различно....Та:
1.цевта суха (некои куршуми имат антифрикционно покритие м.дисулфид и др.
2. въртящи се части с масло
3. контактни повърхнини натоварени с удар или плъзгане с огромно контактно напрежение с греси (така са и каретата на колите)
останалото с балистол и избърсано.
А затова точно "все пак" говорим току виж течнят сапун преебва боята на колата след дълга употреба...като супер скъпо и качествено моторно масло може да атакува полимера на оръжието...
Милен написа:
Аз искам да попитам - кои са по-добри според вас - тези които произвеждат милиарди литри за милиони автомобили с хим.формула и вискозитет, предназначени за свръх - механична, химическа и топлинна агресия на метални елементи работещи на огромно триене или такива, които правят нещо си, което е предназначено да се изхаби един грам на седмица при смехотворно триене /паралели и пружини/ пренебрежима механика, а химия, стократно отстъпваща на перманентната бензинова детонация стотици пъти в минута?
Аз не мога да сравня необятността на единия пазар и смехотворността на другия....На последния изискванията са толкова ниски....Аскера гръмне пеесе патрона и лъска "бастуна" като за световно...Айде холъм...
Ставало е дума и друг път - никой никога аргументирано не е обяснил аджеба защо е необходимо да се ползват разни отпадъчни според мене неща дето се произвеждат в тираж неколко хиляди /образно/ вместо такива в тираж милиарди предназначени за изделия, всяко едно от които струва колкото калашите на цела рота, че и повече?
Някой от вас интересувал ли се е от свръх скъпите Шел масла за шивашките машини? Предназначени да мажат безпроблемно няколко хиляди оборота в минута в продължение на години без да се спре?
Нещата ми изглеждат предрешени в полза на първоизточника, а не на отпадъците, наречени оръжейни смазки...Ако смазките бяха първоизточника армейските двигатели щяха да им наливат оръжейна смазка, а не скъпи/за който може да си го позволи/ масла...
БТВ - ДВГто ръждясва бая повече от едно стрелящо желязо....
Та Милене частично горе се опитваме да отговорим с колегата...доколко те разбирам намекваш, че моторното масло на известна фирма е много по-добро от оръжейните масала - да - но товарите са различни....трябва да се знае малко машиностроене...в мотора маслото се окислява повече работи при много по-агресивни условия, но е с налягане няколко атмосфери подава се принудително и там такива удари няма мотора и да го изпомпаш с 7000 оборота металните части почти не се допират (маслото е между тях под налягане...това не е така при пистолетните части - ударът - динамичният товар създава контактно напрежение - смачква се и се износва материала - това става в опорните детайли при пистолетите в предно и задно крайно положение...в релсите също...
Та маслото е намазано ама трябва масленият клин да не се разкъсва при удар затова трябва да се слагат специални масла и/или греси...
Разбира се не трябва да се забравя, че греста и маслото не трябва да замръзват при ниски температури иначе знаеме какво става...и като се каже грес хората се стряскат....ми тия греси са с визкозитета на хубав крем за ръце...
п.п. Та е така се прави аргументирана (кой колкото разбира де - никой не знае всичко) дискусия ...а не като киселия гъзар диверо