logo
Всичко за оръжието и мунициите на едно място

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Дата и час: 28 Мар 2024, 16:40




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Юли 2007, 19:22       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 20 Юни 2006, 11:05
Мнения: 2690
Местоположение: София
Poseidon написа:
TheGunMan написа:
как се чисти, смазва и обгрижва пистолета

Ами ето тук има определена методика на мен ми допада разгледана е подробно с картинки...
http://www.theboxotruth.com/docs/edu47.htm

1.Почистване с WD40
2.Някаво синтетично масло ползват така и не разбрах какво и тук може ли да се намери...ако някой познае от снимката нека каже...за греста също...каква е точно...
3. Слагат малко грес на направляващите релси - казват, че маслото пада все пак...
Мисля, че с това масло в контактите на заключване на цевта и с малко от тази грес на релсите глока (а и не само на глок) пищова ше работи по-мазно (оригиналната червеникава грес на глока нещо поисъхна...)
За цевта вътре обаче аз лично съм против мазането с масла (лепят се прахоляци) достатъчно е след почистването с WD да сe повтори процедурата с балистол и да се мине накрая със сух парцал и това е....


уф аман от кирилизатори :evil: :evil: :evil:
Мислиш ли че разбираш повече от фирмите дет произвеждат масълца спецялно за смазване и почистване на оръжия?! ВД40 и грес! Велико просто.....

_________________
Изображение


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Юли 2007, 19:49       Заглавие:  
 
Ветеран
Ветеран
Offline

Регистриран на: 12 Юли 2006, 10:05
Мнения: 918
Аз искам да попитам - кои са по-добри според вас - тези които произвеждат милиарди литри за милиони автомобили с хим.формула и вискозитет, предназначени за свръх - механична, химическа и топлинна агресия на метални елементи работещи на огромно триене или такива, които правят нещо си, което е предназначено да се изхаби един грам на седмица при смехотворно триене /паралели и пружини/ пренебрежима механика, а химия, стократно отстъпваща на перманентната бензинова детонация стотици пъти в минута?
Аз не мога да сравня необятността на единия пазар и смехотворността на другия....На последния изискванията са толкова ниски....Аскера гръмне пеесе патрона и лъска "бастуна" като за световно...Айде холъм...

Ставало е дума и друг път - никой никога аргументирано не е обяснил аджеба защо е необходимо да се ползват разни отпадъчни според мене неща дето се произвеждат в тираж неколко хиляди /образно/ вместо такива в тираж милиарди предназначени за изделия, всяко едно от които струва колкото калашите на цела рота, че и повече?
Някой от вас интересувал ли се е от свръх скъпите Шел масла за шивашките машини? Предназначени да мажат безпроблемно няколко хиляди оборота в минута в продължение на години без да се спре?
Нещата ми изглеждат предрешени в полза на първоизточника, а не на отпадъците, наречени оръжейни смазки...Ако смазките бяха първоизточника армейските двигатели щяха да им наливат оръжейна смазка, а не скъпи/за който може да си го позволи/ масла...
БТВ - ДВГто ръждясва бая повече от едно стрелящо желязо....

_________________
Милен Господинов
Клуб по ловна стрелба "Пиргос"

http://www.pirgos-shooting.org


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Юли 2007, 19:58       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 11223
diver написа:
Poseidon написа:
TheGunMan написа:
как се чисти, смазва и обгрижва пистолета

Ами ето тук има определена методика на мен ми допада разгледана е подробно с картинки...
http://www.theboxotruth.com/docs/edu47.htm

1.Почистване с WD40
2.Някаво синтетично масло ползват така и не разбрах какво и тук може ли да се намери...ако някой познае от снимката нека каже...за греста също...каква е точно...
3. Слагат малко грес на направляващите релси - казват, че маслото пада все пак...
Мисля, че с това масло в контактите на заключване на цевта и с малко от тази грес на релсите глока (а и не само на глок) пищова ше работи по-мазно (оригиналната червеникава грес на глока нещо поисъхна...)
За цевта вътре обаче аз лично съм против мазането с масла (лепят се прахоляци) достатъчно е след почистването с WD да сe повтори процедурата с балистол и да се мине накрая със сух парцал и това е....


уф аман от кирилизатори :evil: :evil: :evil:
Мислиш ли че разбираш повече от фирмите дет произвеждат масълца спецялно за смазване и почистване на оръжия?! ВД40 и грес! Велико просто.....

Некак си превъзбуден ми се виждаш...ТОВА не съм го измислил аз (ако бях щях да го продавам)- в тоя сайт така дават акъл...гледам не е и на кирилица...почистват с ВД после масло, а на релсите грес и тая грес не е дето се слага на оста на каруцата...със сигурност няма да клопа блока така както клопа само с балистол...ясно е показано...трябва да се усети просто...кой колко разбира и усеща толкова ...масла и солвенти и методи колко искаш и малко ако се замислиш ше се чалнеш каво става при контактните повърхнини при изстрел...как се разкъсва масленият клин и как се държи тази грес...а иначе фирмите за масла са като калибрите...
Са фп10 и .40св ...след 10год. ер пе11 и калибър 10,95мм идеално съчетаващ предимствата и недостатъците на 9мм и .45 и по-добър от .40... :happy: а за маслото ер пе какво може не е за верване...требе да се купи...
И извън майтапите така обработен пистолет според мен (колкото разбирам ) е идеално....не разбрах какво е това синтетично гън ойл и греста - това е по-интересно отколкото да се превъзбуждаш... :DD


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Юли 2007, 20:14       Заглавие:  
 
Ветеран
Ветеран
Аватар
Offline

Регистриран на: 25 Фев 2007, 13:04
Мнения: 780
Смазки за оръжия от типа на гресите колкото щеш (не и в БГ). По принцип на много места относно смазването на оръжия се споменава едно такова правило: това което ротира се маже с масло, а това което се плъзга с грес. Цевта и пълнителите от вътре след смазване се избърсват почти до сухо.
А по отношени на различните смазки дайте наистина да не кирилизираме. Смазката за ДВГ си е смазка за ДВГ, смазката за шевни машини си е смазка за шевни машини, а тази за оръжия си е за оръжия. Не че койзнае каква разлика ще установите. Все едно има разлика дали ще си измиете колата с авто-шампоан или с обикновен течен сапун, но все пак.....


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Юли 2007, 20:45       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 11223
just_shooter написа:
Смазки за оръжия от типа на гресите колкото щеш (не и в БГ). По принцип на много места относно смазването на оръжия се споменава едно такова правило: това което ротира се маже с масло, а това което се плъзга с грес. Цевта и пълнителите от вътре след смазване се избърсват почти до сухо.
А по отношени на различните смазки дайте наистина да не кирилизираме. Смазката за ДВГ си е смазка за ДВГ, смазката за шевни машини си е смазка за шевни машини, а тази за оръжия си е за оръжия. Не че койзнае каква разлика ще установите. Все едно има разлика дали ще си измиете колата с авто-шампоан или с обикновен течен сапун, но все пак.....

Абсолютно...като и в автомобила детайлите в огнестрелното оръжие се товарят различно....много различно....Та:
1.цевта суха (некои куршуми имат антифрикционно покритие м.дисулфид и др.
2. въртящи се части с масло
3. контактни повърхнини натоварени с удар или плъзгане с огромно контактно напрежение с греси (така са и каретата на колите)
останалото с балистол и избърсано.
А затова точно "все пак" говорим току виж течнят сапун преебва боята на колата след дълга употреба...като супер скъпо и качествено моторно масло може да атакува полимера на оръжието...
Милен написа:
Аз искам да попитам - кои са по-добри според вас - тези които произвеждат милиарди литри за милиони автомобили с хим.формула и вискозитет, предназначени за свръх - механична, химическа и топлинна агресия на метални елементи работещи на огромно триене или такива, които правят нещо си, което е предназначено да се изхаби един грам на седмица при смехотворно триене /паралели и пружини/ пренебрежима механика, а химия, стократно отстъпваща на перманентната бензинова детонация стотици пъти в минута?
Аз не мога да сравня необятността на единия пазар и смехотворността на другия....На последния изискванията са толкова ниски....Аскера гръмне пеесе патрона и лъска "бастуна" като за световно...Айде холъм...

Ставало е дума и друг път - никой никога аргументирано не е обяснил аджеба защо е необходимо да се ползват разни отпадъчни според мене неща дето се произвеждат в тираж неколко хиляди /образно/ вместо такива в тираж милиарди предназначени за изделия, всяко едно от които струва колкото калашите на цела рота, че и повече?
Някой от вас интересувал ли се е от свръх скъпите Шел масла за шивашките машини? Предназначени да мажат безпроблемно няколко хиляди оборота в минута в продължение на години без да се спре?
Нещата ми изглеждат предрешени в полза на първоизточника, а не на отпадъците, наречени оръжейни смазки...Ако смазките бяха първоизточника армейските двигатели щяха да им наливат оръжейна смазка, а не скъпи/за който може да си го позволи/ масла...
БТВ - ДВГто ръждясва бая повече от едно стрелящо желязо....

Та Милене частично горе се опитваме да отговорим с колегата...доколко те разбирам намекваш, че моторното масло на известна фирма е много по-добро от оръжейните масала - да - но товарите са различни....трябва да се знае малко машиностроене...в мотора маслото се окислява повече работи при много по-агресивни условия, но е с налягане няколко атмосфери подава се принудително и там такива удари няма мотора и да го изпомпаш с 7000 оборота металните части почти не се допират (маслото е между тях под налягане...това не е така при пистолетните части - ударът - динамичният товар създава контактно напрежение - смачква се и се износва материала - това става в опорните детайли при пистолетите в предно и задно крайно положение...в релсите също...
Та маслото е намазано ама трябва масленият клин да не се разкъсва при удар затова трябва да се слагат специални масла и/или греси...

Разбира се не трябва да се забравя, че греста и маслото не трябва да замръзват при ниски температури иначе знаеме какво става...и като се каже грес хората се стряскат....ми тия греси са с визкозитета на хубав крем за ръце...

п.п. Та е така се прави аргументирана (кой колкото разбира де - никой не знае всичко) дискусия ...а не като киселия гъзар диверо :angry:


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Юли 2007, 23:18       Заглавие:  
 
Ветеран
Ветеран
Offline

Регистриран на: 12 Юли 2006, 10:05
Мнения: 918
Не само намеквам, а го твърдя !!!! Къде няма удари мотора? Откъдето и да го погледнеш зверски удари има - основен лагер/шийка биелен лагер/ биелна шийка..Говорим за антикорозионни свойства все пак....А няма по - прокорозионна среда от богато обогатена с кислород детонираща смес!!! Но нито цилиндровите втулки, нито сегменти, нито клапани, нито дори чугуна ръждясва. Какви са тези ниски температури, при които маслото в картера на твоя автомобил е замръзнало и за какво въобще говориш? Масления клин е практически много малък в момента на запалването. И това може да продължи 20 и повече години без проблематика. Но говорим за корозия - стреля се със суха цев поначало, но корозия в ДВГ липсва напълно....Дори с шибаното 10 Д !!! Е за какви тайни смазки говориме - моторното масло е намбър уан. Няма по агресивна, натоварена, и тежка среда за триещи се метални елементи под високо налягане от ДВГ.
БТВ триещите се елемнти в пищоля обично не работят под високо налягане....Но една графитна грес е просто незаменима, защото тя е предназначена да запази супер фини лагери работещи на хиляди обороти - за това казах за шевните машини /ужасно скъпи/ - та некъв си паралел ли и затворна рама ли? Айде да не се превъзнасяме че пищаците са нема такива велики изобретения..... Напротив безкрайно елементарни и ниско технологични в сравнителен аспект.

_________________
Милен Господинов
Клуб по ловна стрелба "Пиргос"

http://www.pirgos-shooting.org


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 12 Юли 2007, 23:37       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 11223
Милен написа:
Не само намеквам, а го твърдя !!!! Къде няма удари мотора? Откъдето и да го погледнеш зверски удари има - основен лагер/шийка биелен лагер/ биелна шийка..Говорим за антикорозионни свойства все пак....А няма по - прокорозионна среда от богато обогатена с кислород детонираща смес!!! Но нито цилиндровите втулки, нито сегменти, нито клапани, нито дори чугуна ръждясва. Какви са тези ниски температури, при които маслото в картера на твоя автомобил е замръзнало и за какво въобще говориш? Масления клин е практически много малък в момента на запалването. И това може да продължи 20 и повече години без проблематика. Но говорим за корозия - стреля се със суха цев поначало, но корозия в ДВГ липсва напълно....Дори с шибаното 10 Д !!! Е за какви тайни смазки говориме - моторното масло е намбър уан. Няма по агресивна, натоварена, и тежка среда за триещи се метални елементи под високо налягане от ДВГ.
БТВ триещите се елемнти в пищоля обично не работят под високо налягане....Но една графитна грес е просто незаменима, защото тя е предназначена да запази супер фини лагери работещи на хиляди обороти - за това казах за шевните машини /ужасно скъпи/ - та некъв си паралел ли и затворна рама ли? Айде да не се превъзнасяме че пищаците са нема такива велики изобретения..... Напротив безкрайно елементарни и ниско технологични в сравнителен аспект.

Е какъв удар при този широк лагер ударите там са на много голяма площ през маслен клин под налягане....при пистолетите не е така...
Графитната грес не е за високо оборотни лагери, а баш за е такива товари удар ...големи напрежения на натиск...
И не говора за маслото в москвича на чичо Ваньо, а за замръзнала грес или лайняна смазка в оръжие - означава гарантиран отказ! Това е ясно като бял ден!
Маслото за танковите мотори М16Т замръзва при-25 градуса! Танковете имат подгреватели, а по време на ВСВ това масло е източвано държано е на топло и е наливано топло...Та е с това масло ако некой фелфебел си смаже ТТ-то при -20 градуса ще му го заврат в гъза! И това не е майтап!
И 'тъпите' руси имат тънко-много миризливо оръжейно масло за тези случаи...също така имат едно РЧС се казва нетрайно е за 10 дни и се хвърля (ако те интересува може да си го направиш...разбира се по света има и други сигурно по-добри) и много добре разгражда барутните нагари и т.н. лайна в цевите...именно барутни нагари има у оръжията медни или оловни отлагания - това са различни неща от въглеводородите от изгорелия бензин...
И се почистват различно..за смазването се разбрахме....и като заключение може ама не слагай моторно масло у огнестрелно оръжие!


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 08:51       Заглавие:  
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 10 Яну 2007, 10:04
Мнения: 44
първата страница на темата е полезна втората е доста повлияна от егото кои е по по-наи! на всеки оръжието е лично така че може да си го чисти с каквото намери за добре,споделянето е едно,налагането на мнение друго!


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 09:51       Заглавие:  
 
Ветеран
Ветеран
Offline

Регистриран на: 12 Юли 2006, 10:05
Мнения: 918
Гойко, темата лично на мене ми е безкрайно интересна, не става дума за его....

Посейдон, москвича на Вуйчо ваню как работи зад полярния кръг без да хвърли биелите? Да не говорим за онея аборигени находящи се нейде в лакътната става на Скандинавския полуостров... :-) ВСВ е друга бира...Моя дядо беше шофер на рейс и ми е разправял как зимата нафтата е замръзвала, но при съвременните дизели няма такива проблеми. Маслата също са много напред в технологично отношение....Имам предвид, че тяхната функция освен да мажат е и да предпазват от корозия, която е в изобилие в двг, защото средата е агресивна....има изобилие от кислород и също така кисели отпадъци....
Това основно търсим ние при оружията - защита от корозия. Триенето е пренебрежим проблем според мен при оружията. Нека химиците да кажат....Аз забелязвам, че оръжейните смазки /тънките от рода на балистол/ изчезват след известно време, а маслото си стои сякаш току що намазано....
Просто имам дълбоки съмнения, че в оръжейните смазки /за леко стрелково оръжие и особено за граждански цели/ има вложена висока технология, за разлика от тази при съвременните скъпи моторни масла.
Това е всичко - имам съмнения, а не налагане на мнение, опазил ме господ

_________________
Милен Господинов
Клуб по ловна стрелба "Пиргос"

http://www.pirgos-shooting.org


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 10:29       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 11223
Милен написа:
Гойко, темата лично на мене ми е безкрайно интересна, не става дума за его....

Посейдон, москвича на Вуйчо ваню как работи зад полярния кръг без да хвърли биелите? Да не говорим за онея аборигени находящи се нейде в лакътната става на Скандинавския полуостров... :-) ВСВ е друга бира...Моя дядо беше шофер на рейс и ми е разправял как зимата нафтата е замръзвала, но при съвременните дизели няма такива проблеми. Маслата също са много напред в технологично отношение....Имам предвид, че тяхната функция освен да мажат е и да предпазват от корозия, която е в изобилие в двг, защото средата е агресивна....има изобилие от кислород и също така кисели отпадъци....
Това основно търсим ние при оружията - защита от корозия. Триенето е пренебрежим проблем според мен при оружията. Нека химиците да кажат....Аз забелязвам, че оръжейните смазки /тънките от рода на балистол/ изчезват след известно време, а маслото си стои сякаш току що намазано....
Просто имам дълбоки съмнения, че в оръжейните смазки /за леко стрелково оръжие и особено за граждански цели/ има вложена висока технология, за разлика от тази при съвременните скъпи моторни масла.
Това е всичко - имам съмнения, а не налагане на мнение, опазил ме господ

Естествено, че никой не налага мнение така мислиш просто и има логика в това което казваш...също мисля, че е неправилно да се твърди(като Гойко) оръжието е лично всеки да прави каквото знае....ама нали затова дискутираме тука това е смисъла на това общуване - който знае да научи другите...
Та Милене верно е, че се влагат милиони в разработката на добро моторно масло има много добаваки : антиоксоданти, противо пенещи добавки, миещи добавки (да разтварат нагарите) некави полимери слагат вискозитета да не се променя много и при 130 градуса и при минус 20 изобщо много изисквания има към моторните масала сложна балансирана система са...като технологичен продукт безспорно са по-напред от оръжейно масло естествено, но едно специално разработено оръжейно масло си е баш за оръжие...и балистола не го подценявай остава една корица която е супер...е два пъти в годината требва да се смазва...докато мазното моторно масло стои отгоре и събира прахоляци и песъци и се създава идеална абразивна паста в пищова...в мотора няма достъп на външни въздействия ...всичко минава през филтри...въздушен, маслен...защо да мажеш пищова със скъпо моторно масло - да се лепат прахоляци...и не се знае как действат на пласмасите на оръжието тия много, но ненужни за един пищов добавки....
И в заключение ше предам какво ми каза човека от оръжейния магазин на Красно село (от там си взех балистола) според него ако се стреля на всеки 1-2 месеца т.е. пищова не се консервира - няма нужда от нищо друго освен от балистол...не знам дали има право...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 10:37       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 08 Юли 2007, 19:54
Мнения: 1993
Местоположение: София
Темата ми е много интересна. Напоследък и аз се замислям с какво да си смазвам ЧЗто. С пушкала се занимавам от 1982г., с коли от горе долу същото време. До скоро не ми дремеше с какво мажа и колко ще изкара, защото все съм "маал" с разни служебни пищоли(макаров, рюгер, стечкин). А пък АКто да не говорим, само с руската течна смазка и толкова. Но сега, при наличието на собствен пистолет този въпрос излезна и при мен на преден план. От разговорите ми с Уббото се ориентрах към балистол и ВД40. Даже опитах една моя смеска. Взех ГОЙ-43 и добавих ВД. БЪрках докато стане една рядка консистенция, малко по-гъста от тоалетно мляко. Сега съм оставил кутийката да видя за колко време ще изветрее ВДто. Иначе като намазах релсите и звукът стана доста по-приглушен. Но времето ще покаже дали това е ефикасно.
По въпроса за маслата за ДВГ, категорично не съм съгласен, че са по-добри от специализираните мазила. (уточнявам, че това си е лично мое мнение). Маслата за ДВГ може да са всякакво чудо на химическата индустрия, но те са строго профилирани. Проектирани са за определени натоварвания, както налягане, така и температура. Да, ако ги ползваме за почистване и смазване на оржие сигурно ще има ефект, но не може да ги превъзнасяме. Не знам до колко разбирате от автомобили, но всяко масло трябва да достигне работната си температура. В самото начало, веднага след смяната, също не е постигнало оптималните си параметри на смазване. С времето под въздействие на високата температура и налягане някой от съставките се променят и се постига желания ефект. Само един факт ще приведа. БМВ М3 има променлива "червена линия" на оборотомера. Т.е. със загряването на ДВГ се покачва и тя. Това е точно с цел да се щади двигателя преди достигането на работната температура на маслото. В противен случай при рязко натоварване "падат стружки в катера". Е, кога при изстрел ще се достигне тази температура, че да вкара маслото в "работни граници"? Да, преди 2 години на един АК му стопихме лака по ложата(за толкова години виждам такова нещо за сефте), но това е екстремна ситуация. Така че моето мнение е: "абе и я моем, и тате мое, ама козата си сака пръчо". Пък и като се замисля, няма да ми излезне по-евтин вариант да купувам някаква пълна синтетика вместо да дам 30-тина лева за няколко специализирани "препарата", които едва ли ще изразходвам за по-малко от година.

А относно РЧСа, е това чудо не го препоръчвам на никого. В армията се използва за почистване на цевите на оръдията(там без това чудо не става нищо). И ако след употребата му не се почисти перфектно цевта рискувате да има "сип" след това. За лично оръжие - НИКОГА не бих ползвал!!!

_________________
best rgds

Иво "TheBoss" Босев
DSC ALPHA

Изображение
"...await the right moment for one, and only one, well aimed shot..." V. Zaytzev


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 10:53       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 11223
TheBoss написа:
А относно РЧСа, е това чудо не го препоръчвам на никого. В армията се използва за почистване на цевите на оръдията(там без това чудо не става нищо). И ако след употребата му не се почисти перфектно цевта рискувате да има "сип" след това. За лично оръжие - НИКОГА не бих ползвал!!!

Това е интересно, а какво е това - сип? РЧС то атакува метала или? Знам, че е идеално за силно замърсена цев непочиствана с години...и после не трябва ли да се измие с вода (понеже РЧС е воден разтвор на няколко вещества) подсушава се смазва се и е ОК...Всъщност чел съм за това РЧС и съм слушал от военни...не съм ползвал...не вервам да е така опасно...е ако се заебе цевта така с него...ше стане беля сигурно ама ако се измие....и това при изключителни замърсявания...са като гледам пистолета ми с тези ППУ патронки почти няма нагар...балистол и това е ...да ръгам такива химии си е чиста маниащина...
А и сам виждаш, че години си ползвал течна оръжейна смазка без проблем...ама сега като е лично оръжието...гледам дивера дори с паста за зъби чистил пищова си...това вече е за кеф...едва ли е нужно...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 11:15       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 08 Юли 2007, 19:54
Мнения: 1993
Местоположение: София
РЧСа е един прах, който се разрежда с вода. По принцип в армията това го прави АВето. Обаче аз от 1983 не съм виждал някой да чисти АК или ПМ с РЧС. Иначе танкистите и артилеристите само с това чистят. Иначе няма сваляне на нагара. От 92-ра не съм в армията, но не вярвам да са се променили нещата. Иначе до колкото знам през 50 и 60-те години само с РЧС се е чистило. А "сип" е пак армейски термин. Съкратено от сипаница(едра шарка), както при нея остават дупки по кожата така и по цевта се появяват едни язвички. Последствията са ясни! :evil: :evil: :evil: Всъщност това може да се появи и от нередовно или недобро почистване на цевта.

_________________
best rgds

Иво "TheBoss" Босев
DSC ALPHA

Изображение
"...await the right moment for one, and only one, well aimed shot..." V. Zaytzev


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 19:31       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 20 Юни 2006, 11:05
Мнения: 2690
Местоположение: София
и два мармота свиват шоколад....сега сериозно, руснаците препоръчват отработено двигателно синтетично масло. Дали ако беше панацея, фирми кат балистойл щяха да са живи?! Лично аз имам 5-6-7-8 почистващи и смазващи препарата и некак си немат нищо общо с грес, вд40 и машинно масло....

_________________
Изображение


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Юли 2007, 20:34       Заглавие:  
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 14 Май 2007, 10:41
Мнения: 11223
diver написа:
и два мармота свиват шоколад....сега сериозно, руснаците препоръчват отработено двигателно синтетично масло. Дали ако беше панацея, фирми кат балистойл щяха да са живи?! Лично аз имам 5-6-7-8 почистващи и смазващи препарата и некак си немат нищо общо с грес, вд40 и машинно масло....

Остави тези отработени масла...многото препарати добре...
А и има различни методики...видаш, че грес слагат само на релси на автоматични пистолети иначе синтетично гън ойл...
Остава да кажеш защо ръгаш с паста за зъби в барабана и каква е точно Колгейт или Блендамед и кой номер е в препаратите ти ... :D
А ако не знаеш има една на Аквафреш с абразивни частици - впрочем всички са абразивни в различна степен...
Та с тази абразивната на Аквафреш в записките на майор Кок четем, че след една година усилно почистване на барабана с дрелка на Колт Питона му е нараснал калибъра от .30сп до 44магнум... :surp:
И това за без пари само неколко туби паста за зъби и подскочил в другия калибър...
И сега сериозно с паста за зъби и дрелка износваш камерите категорично!


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта



 
Иди на:  

Powered by phpBB © 2020 TheGunMan
This forum is operated and maintened by Stanislav Georgiev - Owner/Administrator, Jordan Cholakov - Adminstrator/Editor and Rossen Hristov - Graphic Designer/Potographer