logo
Всичко за оръжието и мунициите на едно място

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Дата и час: 18 Апр 2024, 22:58




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 74 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнение Публикувано на: 25 Апр 2014, 13:17       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 12 Сеп 2006, 21:39
Мнения: 4048
Местоположение: Shooting range Proshooter
Иване, искаш да кажеш, че ако бяха осигурени пари за участието ви на Световното по тази програма, щяхте да дадете парите си предвидени за САЩ - ей така на БФДС, за построяване на стрелбище :shock:
Извинявай, ама нЕма да стане вЕрвай ми. :wink: PDT_Armataz_01_22

_________________
one shot, one kill!!!
Double shots, double A :)

Произвеждам гилзи от цели патрони, с цел оформяне на дупки в неупотребявани мишени
Методи Марков
ipsc-ronin.com


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 25 Апр 2014, 17:55       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 06 Юли 2006, 08:50
Мнения: 2532
Местоположение: Sofia
Колеги, четейки повечето от постовете имам чувството, че никога не сте се докосвали до материята.

:oops:

_________________
Михаил Витанов - НКПС "Динамик"
"Прогресът, постигнат вчера, както прогресът, който ще постигнем днес, ще създаде традициите утре"


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 26 Апр 2014, 06:22       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 17 Апр 2007, 09:30
Мнения: 5586
Местоположение: Sofia
moritz написа:
Колеги, четейки повечето от постовете имам чувството, че никога не сте се докосвали до материята.

:oops:

Нема значение :happy:

_________________
Cocked and Locked, Ready to Rock! - MRSMITH
Светослав Костадинов, Динамик Армс

T-Class
ΜOΛΩΝ ΛΑΒΕ


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 08 Май 2014, 09:49       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Offline

Регистриран на: 25 Юни 2006, 06:57
Мнения: 1361
Държавен вестник
брой: 38, от дата 7.5.2014 г.
Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВА стр.5
Министерство на младежта и спорта

Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 2 от 25 октомври 2011 г. за професионалната правоспособност и квалификацията на спортно-педагогическите кадри


МИНИСТЕРСТВО НА МЛАДЕЖТА И СПОРТА
Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 2 от 25 октомври 2011 г. за професионалната правоспособност и квалификацията на спортно-педагогическите кадри (ДВ, бр. 92 от 2011 г.)
§ 1. В наименованието думите „от 25 октомври 2011 г.“ се заличават.
§ 2. В чл. 3 думата „включват“ се заменя със „са“.
§ 3. В чл. 5, ал. 1, т. 2, буква „в“ думите „2 години“ се заменят с „1 година“.
§ 4. В чл. 6, ал. 2 се добавя т. 4 със следния текст:
„4. провежда тренировъчни занимания със спортисти от националните отбори.“
§ 5. В чл. 7, ал. 1, т. 2 се правят следните изменения:
1. В буква „а“ думите „2 години“ се заменят с „1 година“.
2. В буква „б“ думите „5 години“ се заменят с „2 години“.
§ 6. В чл. 8 се правят следните изменения:
1. В ал. 1, т. 2, буква „а“ думите „5 години“ се заменят с „3 години“.
2. В ал. 2 думите „или спортни клубове“ се заличават.
3. В ал. 3, т. 1 думите „в спортните клубове или в националните отбори“ се заменят с „в националните отбори или в спортните клубове“.
4. В ал. 3, т. 2 думите „в спортните клубове или в националните отбори“ се заменят с „в националните отбори или в спортните клубове“.
§ 7. Член 11 се изменя така:
„Чл. 11. (1) Плановете на спортно-педагогическите кадри за подготовка на спортистите в спортните клубове се утвърждават от техните управителни органи.
(2) Плановете на спортно-педагогическите кадри за подготовка на спортистите в националните отбори се одобряват от треньорските съвети към спортните федерации и се утвърждават от техните управителни органи.
(3) Спортно-педагогическите кадри са длъжни да спазват действащите в областта на физическото възпитание и спорта нормативни актове.“
§ 8. В чл. 12 след думите „Спортните федерации“ се добавя „и националните спортни организации“.
§ 9. В чл. 13 думата „извършват“ се заменя с „предоставят“, а след думите „вид спорт“ се добавя „или националните спортни организации“.
§ 10. В чл. 14 се правят следните изменения и допълнения:
1. Досегашният текст става ал. 1 и в нея думите „извършват атестиране“ и „критерии за атестиране“ се заменят съответно с „извършват оценка“ и „критерии за оценка“.
2. Създава се ал. 2 със следния текст:
„(2) Многоспортовите федерации и националните спортни организации могат да съставят критерии за оценка на спортно-педагогическите кадри, съобразени със специфичния им предмет на дейност.“
§ 11. В чл. 15 думите „Министерство на физическото възпитание и спорта“ се заменят с „Министерство на младежта и спорта“.
§ 12. В чл. 16 се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 2, в края на изречението се добавя „на лицата по чл. 3“.
2. Точка 3 се изменя така:
„3. месторабота в областта на спорта – адрес и телефон на спортната организация;“.
3. Точка 5 се изменя така:
„5. завършено образование, година на завършване, специалност, придобита образователно-квалификационна степен;“.
§ 13. В чл. 17 думите „Министерство на физическото възпитание и спорта“ се заменят с „Министерство на младежта и спорта“.
§ 14. В чл. 18 думите „Министерство на физическото възпитание и спорта“ се заменят с „Министерство на младежта и спорта“.
§ 15. В преходните и заключителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. В § 4 думите „Министерство на физическото възпитание и спорта“ се заменят с „Министерство на младежта и спорта“.
2. Създава се нов § 6:
„§ 6. При провеждане на избор за длъжността „главен треньор“ изискванията на чл. 8, ал. 1, т. 1 могат да не се прилагат, в случай че лицето има завършено висше образование със степен „бакалавър“ – „треньор по спорт“, и завоювани медали като спортист или треньор от Олимпийски игри, световни или европейски първенства.“
3. Досегашните § 6 и § 7 стават съответно § 7 и § 8.
4. Създава се § 9:
„§ 9. Лицензираните спортни организации са длъжни да приведат регистрите си в съответствие с извършените изменения в тази наредба в тримесечен срок от влизането в сила на промените.“
5. Досегашният § 8 става § 10.
Министър: Мариана Георгиева
2985

_________________
Живко Антонов
СК "Shotgun Masters"
Тяжело в деревне без нагана.
И с наганом - тоже тяжело.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 09 Май 2014, 16:09       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Offline

Регистриран на: 25 Юни 2006, 06:57
Мнения: 1361
Проект
НАРЕДБА № 1 за финансово подпомагане на спортни дейности

Издадена от Министъра на младежта и спорта.
Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл.1. (1) С тази Наредба се определят условията и редът за финансово подпомагане от Министъра на младежта и спорта на дейностите на лицензирани спортни организации и техните членове, на спортисти и на учебно-тренировъчната и спортно-състезателната дейност в държавните спортни училища, както и редът за отчитане и доказване на целесъобразността на разходваните средства.
(2) Размерът на средствата за финансово подпомагане се утвърждава ежегодно от Министъра на младежта и спорта.
Чл. 2. (1) Средствата по чл. 1 се предоставят за осигуряване изпълнението на дейности по разработени и утвърдени програми в областта на:
1. олимпийската подготовка;
2. развитие на спорта за високи постижения;
3. развитие на спорта за учащи и спорта за всички, в това число и спорта за хора с увреждания;
4. провеждане на домакинства на международни спортни състезания на територията на Република България;
5. развитие на спортните клубове.
(3) На финансово подпомагане подлежат и дейности, свързани с :
1. изпълнение на програми и проекти на лицензирани спортни организации и техни членове за развитие на спорта в изпълнение на основните цели на Националната програма за развитие на физическото възпитание и спорта;
2. учебно–тренировъчната и спортно-състезателната дейност на държавните спортни училища;
3. провеждане на спортни или спортно-туристически прояви за ученици, които са включени в Националния спортен календар на Министерството на образованието и науката и са съгласувани с Министъра на младежта и спорта.


Глава втора
УСЛОВИЯ ЗА ФИНАНСОВО ПОДПОМАГАНЕ
Раздел I
Общи изисквания

Чл. 3. Право да бъдат финансово подпомагани за дейностите по тази Наредба имат спортните организации (спортни федерации, национални спортни организации и спортни клубове), спортисти и държавни спортни училища, които отговарят на следните условия:
1. Спортни федерации и национални спортни организации, които:
а) са вписани като юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност;
б) притежават спортна лицензия;

в) имат валидно членство в съответната международна спортна федерация, ако има такава;
г) нямат финансови задължения към държавата и общините, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията;
д) са изпълнили задълженията си към Министерството на младежта и спорта по предходни договори;
е) водят счетоводна отчетност в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и приложимите счетоводни стандарти;
ж) отговарят на условията за кандидатстване по конкретната програма, по която се извършва подпомагането.
2. Спортни клубове, които:
а) са вписани като юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, вписани в Националния регистър на спортните организации, съобразно чл. 18, ал. 2 от Закона за физическото възпитание и спорта;
б) са членове на лицензирана спортна организация;
в) отговарят на условията, посочени в т. 1, букви "г", "д","е" и „ж“.
3. Спортисти, които:
а) са пълнолетни български граждани, картотекирани към лицензирана спортна федерация;
б)отговарят на условията за кандидатстване по конкретната програма, по която се извършва подпомагането.
4. Държавните спортни училища, финансирани от държавния бюджет чрез бюджета на Министерството на младежта и спорта.
Чл. 4. Спортните организации и спортистите, които кандидатстват за финансово подпомагане, разработват и представят в деловодството на Министерството на младежта и спорта проекти във форма, при условия и в срокове, определени в конкретната програма, по която се извършва подпомагането.
Чл. 5. (1) Държавните спортни училища могат да кандидатстват с проекти за финансово подпомагане на учебно – тренировъчната и спортно – състезателната дейност за:
1. организиране и провеждане на тренировъчни лагери за учениците от олимпийското звено;
2. селекция и работа с подготвителни групи за прием в училището;
3. хранене и средства за възстановяване;
4. извършване на функционална диагностика за учениците от олимпийското звено;
5. осигуряване на транспорт на учениците от спортното училище до спортни обекти и съоръжения за реализиране на учебно-тренировъчна или спортно-състезателна дейност.
(2) Държавните спортни училища могат да кандидатстват по реда на тази наредба с един проект, който включва една или повече от дейностите по ал.1
Чл. 6. Проектите по чл. 5 се представят в Министерството на младежта и спорта в срок до 1 ноември на текущата година и се финансират, изпълняват и отчитат не по - късно от 31 октомври на следващата бюджетна година.
Раздел II
Изисквания към проектите за спортни дейности на спортните организации и спортистите

Чл. 7. (1) Всеки проект съдържа:
1. основна цел и конкретни цели;
2. подробно описание на дейностите, етапите и сроковете;
3. очаквани резултати от неговата реализация;
4. финансов план, финансова обосновка за размера на исканите средства и размер на предвидените собствени средства;
(2) Съобразно изискванията на програмите по чл. 2 спортните организации прилагат и допълнителни документи.
(3). Проектите или програмите по чл. 2, ал. 2, т. 1 съдържат изискванията по ал.1
Раздел III
Изисквания към проектите за учебно–тренировъчната и спортно-състезателната дейност на държавните спортни училища

Чл. 8. Всеки проект съдържа:
1. основна цел и конкретни цели;
2. подробно описание на дейностите;
3. график /срокове/ за изпълнение на дейностите;
4. финансов план, финансова обосновка за размера на исканите средства;
5. очаквани резултати от финансовото подпомагане и изпълнението на проекта.



Глава трета
ПРОЦЕДУРА, ДОГОВОРИ И ОТЧЕТНОСТ

Раздел I
Експертни комисии

Чл. 9. (1) Разглеждането и оценката на проектите за финансово подпомагане се извършва от Експертни комисии за съответните програми по чл. 2.
(2) Експертните комисии се назначават със заповед на министъра на младежта и спорта, с която се утвърждават и правилата за работа на комисията.
(3) В състава на Експертната комисия се включват лица, притежаващи необходимата професионална квалификация и практически опит в съответствие с предмета и спецификата на програмата. Комисията се състои от нечетен брой членове.
Чл. 10 Експертните комисии по чл. 9 извършват оценка на съответствието на представения проект с изискванията на програмата и тази наредба и правят мотивирани предложения за отхвърляне или одобряване за всеки от предложените проекти, както и за размера на финансовите средства.
Чл. 11. (1) Министърът на младежта и спорта издава заповед, с която:
1. одобрява и финансира в пълен размер предложения проект за финансово подпомагане;
2. одобрява и частично финансира предложения проект за финансово подпомагане;
3. не одобрява и не финансира предложения проект.




Раздел II
Договори и отчетност

Чл. 12 (1). Условията за финансово подпомагане, взаимните задължения и отговорности, разходването и отчитането на предоставените финансови средства се уреждат с договор.
(2) Договорът за финансово подпомагане се сключва в едномесечен срок от издаване на заповедта на Министъра на младежта и спорта за одобряване на проекта.
(3) Одобреният проект е неразделна част от сключения договор.
Чл. 13 Средствата за финансово подпомагане по тази наредба се предоставят в размери и срокове, посочени в договорите, чрез банков превод в български лева.
Чл. 14. (1) Организациите или спортистите, получили финансови средства по реда на тази наредба, осъществяват дейностите по проекта съгласно одобрените параметри, като разходват средствата по предназначение и представят отчети за изпълнение на одобрените дейности по проектите и за разходване на получените средства.
(2) Видът и съдържанието на отчетите по ал. 1 заедно с придружаващите ги документи, както и сроковете за съставянето и представянето им в Министерството на младежта и спорта се определят в договорите по чл. 12, ал. 1.
(3) Начинът за приемане на отчетите се определя в правилата за работа на съответното структурно звено на Министерството на младежта и спорта.
(4) Министърът на младежта и спорта може да изисква допълнителна информация и документи, свързани с финансираните дейности.
Чл.15 Министърът на младежта и спорта има право да не признае отчетените разходи (напълно или частично) в случай на несъответствия с изискванията на тази наредба, сключения договор и приложимото счетоводно законодателство
Чл. 16. (1) Министърът на младежта и спорта спира финансовото подпомагане на отделни дейности или на всички дейности по договора в случаи на:
1. констатиране на незаконосъобразно или нецелесъобразно разходване на предоставените финансови средства;
2. непредставяне на отчет за разходване на предоставените средства в съответствие с определените в договора срокове;
3. при непредставяне от спортните организации на изисканите документи от Инспектората по чл. 64а от ЗФВС при осъществяване на контролната му дейност;
4. при неизпълнение на препоръките, направени в Доклад на Инспектората по чл. 64а от ЗФВС, след извършване на проверка на спортна организация.
(2) Финансирането се възобновява след отпадане на обстоятелството за неговото спиране.
Чл. 17. (1) Министърът на младежта и спорта прекратява договора за финансово подпомагане на спортната федерация или националната спортна организация в случаи на:
1. прекратяване действието на спортната лицензия;
2. ликвидация или откриване производство по несъстоятелност;
3. средствата се разходват в несъответствие с проекта или целите на програмата;
4. заличаването им в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел за общественополезна дейност към Министерство на правосъдието.
(2) Министърът на младежта и спорта може да прекрати финансовото подпомагане на лицензирана спортна организация при неизпълнени договорни задължения към Министерството на младежта и спорта, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията.
Чл. 18. (1) Министърът на младежта и спорта прекратява финансовото подпомагане на спортен клуб, който:
1. е с прекратено членство в съответната лицензирана спортна организация;
2. е заличен в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел за общественополезна дейност към Министерство на правосъдието;
3. е в ликвидация или открито производство по несъстоятелност;
4. е преустановил спортно-състезателната си дейност;
5. не е разходвал предоставените средства по предназначение, в съответствие с проекта или целите на програмата.
(2) Прекратяването по ал. 1 се извършва по инициатива на Министерството на младежта и спорта или на лицензираната спортна организация.
Чл. 19. (1) Министърът на младежта и спорта прекратява финансовото подпомагане на спортист, който:
1. е с прекратена картотека в съответната лицензирана спортна федерация;
2. е преустановил спортно-състезателната си дейност.
Чл. 20. (1) Спирането, възобновяването и прекратяването на финансовото подпомагане на лицензирана спортна организация, спортен клуб и спортист се извършва със заповед на Министъра на младежта и спорта.
(2) Не се изплащат неусвоените средства за минал период, през който на спортна федерация, клуб или спортист е било прекратено финансовото подпомагане.
Чл.21.(1) Предоставените по реда на тази наредба средства се възстановяват по бюджета на Министерството на младежта и спорта, когато:
1. не са усвоени и/или разходвани по предназначение;
2. не са отчетени съгласно изискванията на програмата или изискванията на сключения договор;
3. отчитането им не е прието.
(2) Възстановяване на средствата по ал.1 се извършва ведно със законоустановената лихва, считано от датата на настъпване на събитията по точки от 1 до 3.
Чл. 22 Инспекторатът по чл. 64a от Закона за физическото възпитание и спорта на Министерството на младежта и спорта осъществява надзор върху дейността на спортните организации, получили финансови средства от Министерството на младежта и спорта по реда на тази наредба.


ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1 Проектите, подадени до влизане в сила на тази Наредба, се разглеждат по досегашния ред.
§ 2 Министърът на младежта и спорта дава указания по прилагането на наредбата.
§ 3 Наредбата се издава на основание чл. 63, ал. 1 и ал.2 и чл. 64 от Закона за физическото възпитание и спорта и отменя Наредба № Н-1 от 08.02.2007 г. за условията и реда за финансово подпомагане от Министерството на физическото възпитание и спорта на спортни дейности (обн. ДВ, бр. 19 от 2007 г., изм. и доп. бр. 8 от 2011 г., доп. бр. 26 от 2011 г., изм. бр. 17 от 2012 г., изм. и доп. бр. 101 от 2012 г.)

§ 4 Тази Наредба влиза в сила от деня на обнародването й в "Държавен вестник“.








Проф. д.ф.н. МАРИАНА ГЕОРГИЕВА
МИНИСТЪР НА МЛАДЕЖТА И СПОРТА





Съгласували:


Главен секретар:..........................
/М. Маринов/

Директор на дирекция „Финанси“:…………………………
(С. Перозова)

Директор на дирекция „Масов спорт“:…………………………..
(Кр. Бунджулова)

Директор на дирекция „Ученически и студентски спорт“:………………..
(М. Стефанова)

Директор на дирекция „Елитен спорт”:..........................
/В. Нинова/

И.Д. Директор на дирекция „АПНО”:.........................
/М. Тодорова/

Изготвил: гл. юрисконсулт /К. Харбова/

_________________
Живко Антонов
СК "Shotgun Masters"
Тяжело в деревне без нагана.
И с наганом - тоже тяжело.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 09 Май 2014, 16:12       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Offline

Регистриран на: 25 Юни 2006, 06:57
Мнения: 1361
Проект
Наредба № 2 за финансово подпомагане на строителството и ремонта на спортни обекти и съоръжения
Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С тази наредба се определят условията и редът за финансово подпомагане от министъра на младежта и спорта на изграждането, реконструкцията и модернизацията на спортни обекти и съоръжения и обекти за социален туризъм – държавна и общинска собственост и на поддръжката и развитието на материално-техническата база, ползвана от държавните спортни училища, както и редът за отчитане и доказване на целесъобразността на разходваните средства.

Чл. 2. Министърът на младежта и спорта ежегодно утвърждава размера на финансовите средства за дейностите по чл. 1.

Чл. 3. (1) Финансовото подпомагане на дейностите по чл. 1 се извършва въз основа на проекти, одобрени по реда на тази наредба.
(2) Одобрените по реда на наредбата проекти се финансират до 12 месеца след датата на внасяне на проектите в Министерството на младежта и спорта.

Чл. 4. Проекти за финансово подпомагане на дейности по чл.1, финансирани от други източници или по други програми, не подлежат на финансиране по реда на настоящата наредба.

Глава втора
УСЛОВИЯ ЗА ФИНАНСОВО ПОДПОМАГАНЕ

Чл. 5. Право да бъдат финансово подпомагани за дейности по чл. 1 имат:
1. спортните федерации и спортните клубове, наричани по-нататък „спортни организации”;
2. общините;
3. държавните спортни училища.

Чл. 6. Спортните организации, които кандидатстват за финансово подпомагане, трябва да отговарят на следните условия:
1. спортни федерации, които:
а) са вписани като юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност;
б) притежават спортна лицензия;
в) имат валидно членство в съответната международна спортна федерация, ако има такава;
г) нямат финансови задължения към държавата и общините;
д) са изпълнили задълженията си към Министерството на младежта и спорта по предходни договори;
2. спортни клубове, които:
а) са вписани като юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност и са регистрирани в Националния регистър на спортните организации, воден от Министерството на младежта и спорта;
б) са членове на лицензирана спортна федерация;
в) имат годишен план за спортно развитие, утвърден от управителните им съвети;
г) отговарят на условията, посочени в т. 1, букви „г” и „д”.

Чл. 7. (1) Спортните обекти и съоръжения, за които кандидатстват спортните организации, трябва да отговарят на следните условия:
1. да са с национално значение или държавна или общинска собственост;
2. да няма открита процедура за промяна на собствеността или за отдаване на концесия, както и висящо съдебно производство относно правото на собственост;
3. да са предоставени за управление и/или ползване за срок, надхвърлящ с не по-малко от две години срока за реализация на проекта;
4. да се ползват по предназначение;
5. в тях да се провеждат състезания от държавния спортен календар, учебно-тренировъчна дейност от спортни организации и/или се ползват за подготовка от съставите на националните отбори;
7. да имат развита инфраструктура;
8. да са включени в публичния регистър на Министерството на младежта и спорта.
(2) Организацията, получила финансово подпомагане за обект или съоръжение по ал. 1, е длъжна да предоставя спортния обект или съоръжение за ползване безвъзмездно изцяло или частично за определено време на детски градини, общообразователни, спортни, средни, специални, професионални и висши училища и на извънучилищните звена за реализиране на задължителните учебни програми и на извънкласните, извънучилищните, факултативните и свободните занятия с физическо възпитание, спорт и туризъм и за тренировъчна и състезателна дейност на учениците и студентите.

Чл. 8. Общините могат да кандидатстват за финансово подпомагане за дейности по чл. 1, ако са изпълнили задълженията си към Министерството на младежта и спорта по предходни договори, относно спортни обекти и съоръжения, които са публична общинска собственост и отговарят на изискванията по чл. 7, ал. 1, т. 2 – 8.

Чл. 9 Държавните спортни училища могат да бъдат финансово подпомагани за следните дейности по поддръжка и развитие на ползваната от тях материално-техническата база:
1. изготвяне на заснемания, възстановяване на строителна документация, идейни, технически и работни проекти и изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, издаване на разрешения съгласно приложимата нормативна уредба, авторски и строителен надзор;
2. строителство, преустройство, реконструкция, модернизация и всички видове ремонт на държавните спортни училища и ползваните от тях спортни обекти и съоръжения;
3. извършване на одити за енергопотребление в държавните спортни училища;
4. създаване на архитектурна среда за хора с увреждания.


Глава трета
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПРОЕКТИТЕ

Чл. 10. (1) Спортните организации, общините и държавните спортни училища, които желаят да получат финансово подпомагане за дейности по чл. 1, представят пред министъра на младежта и спорта проект, отговарящ на изискванията на чл. 11 или чл. 12.
(2) Спортните организации и държавните спортни училища съгласуват предварително проектите със съответните държавни и общински органи, с лицето - собственик на спортния обект, или на което той е предоставен за управление.
(3) Проектите се внасят в деловодството на Министерството на младежта и спорта.
Чл. 11. (1) Спортните организации и общините изготвят проект за изграждане, реконструкция или модернизация по образец, утвърден от министъра на младежта и спорта, който трябва да съдържа:
1. подробно описание на строителните дейности, етапите и сроковете за изпълнение;
2. финансова и техническа обосновка за размера на исканите средства;
3. прогноза за очаквания ефект от финансовото подпомагане и изпълнението на проекта.
(2) Към проекта спортните организации прилагат:
1. копие от вписан акт за собственост и актуална скица на имота;
2. копия от строителните книжа за обекта съгласно ал. 4 или ал. 5 в зависимост от вида на строителните работи;
3. копие от документа, удостоверяващ предоставените на спортната организация права върху имота;
4. описание на обекта, включващ отделните спортни съоръжения, прилежащи терени и сгради и придружено с актуален снимков материал за състоянието на обекта и на спортните съоръжения;
5. списък на спортните организации, ползващи обекта;
6. седмичната използваемост на обекта в часове;
7. съгласие от лицето - собственик на спортния обект или на което той е предоставен за управление, за извършване на предвидените строителни дейности и кандидатстване по реда на тази наредба;
8. удостоверение за актуално състояние на спортната организация;
9. решение на управителния орган на спортната организация за одобряване на проекта;
10. годишен план за спортно развитие, утвърден от управителния орган;
11. удостоверения за липса на финансови задължения към държавата и общините;
12. удостоверение, че спортната организация не е в производство по ликвидация;
13. декларация, че дейностите за които се кандидатства, не са финансирани от други източници или по други програми.
(3) Към проекта общините прилагат:
1. документите по ал. 2, т. 1, 2, 4, 5, 6 и 13;
2. решение на общинския съвет за одобряване на проекта;
(4) В случай на дейности, за които съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) не се изисква издаване на разрешение за строеж, към проекта се прилагат:
1. схема–архитектурно заснемане или архитектурен план на сградата и на съответните помещения, които ще се ремонтират, реконструират или модернизират;
2. обяснителна записка, описваща предвидените ремонтни дейности;
3. детайлна количествено-стойностна сметка по видове дейности;
4. документ, издаден от главния архитект на общината, удостоверяващ, че за строителните дейности не се изисква издаване на разрешение за строеж.
(5) В случай на дейности, за които съгласно ЗУТ се изисква издаване на разрешение за строеж, към проекта се прилагат:
1. идеен, технически или работен проект съгласно ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн. ДВ, бр. 51 от 2001 г., изм. бр. 85 от 2009 г., доп. бр. 96 от 2009 г.), придружен от подробна количествено-стойностна сметка по видове строително-монтажни работи. Когато се представя идеен проект със задължението след сключване на договора за финансово подпомагане лицето да възложи изготвянето на технически/работен проект, размерът на финансовото подпомагане за тези дейности се обосновава на базата на идейния проект и придружаващата го количествено-стойностна сметка;
2. оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите;
3. разрешение за строеж;
4. остойностени технически спецификации на оборудването и/или доставките, които трябва да бъдат закупени по проекта, когато е приложимо.
(6) Кандидатът за финансово подпомагане трябва да осигури строителен и авторски надзор съгласно изискванията на ЗУТ.

Чл. 12. (1) Държавните спортни училища изготвят проект за поддръжка и развитие на ползваната от тях материално-техническа база по образец, утвърден от министъра на младежта и спорта, който трябва да съдържа:
1. подробно описание на дейностите, етапите и сроковете за изпълнение;
2. финансова и техническа обосновка за размера на исканите средства;
3. прогноза за очаквания ефект от финансовото подпомагане и изпълнението на проекта.
(2) Когато в проекта по ал.1 се предвижда изпълнение на дейности, свързани със строителство, към него се прилагат:
1. копие от вписан акт за собственост и актуална скица на имота;
2. копие от документ, удостоверяващ предоставените на училището права върху имота;
3. описание на училището, включващо отделните сгради, съоръжения, прилежащи площи и инфраструктура;
4. снимков материал за състоянието на обекта;
5. съгласие от лицето - собственик на имота или на което той е предоставен за управление, за извършване на предвидените строителни дейности и кандидатстване по реда на настоящите правила;
6. декларация от лицето по т.5, че на спортното училище няма да бъде отнето или ограничавано правото на управление/ползване на имота за период минимум 5 години след изпълнението на проекта за финансово подпомагане.
7. копия от строителните книжа за обекта съгласно чл. 11, ал. 4 или ал. 5 в зависимост от вида на строителните работи.
(3) В случаите по ал. 2 държавното спортно училище трябва да осигури строителен и авторски надзор съгласно изискванията на ЗУТ.

Чл. 13. (1) Документите, придружаващи съответния проект, се представят в оригинал или заверен от кандидата препис.
(2) При промяна в обстоятелствата, които се удостоверяват посредством документите по ал. 1, кандидатите уведомяват министъра на младежта и спорта в 7-дневен срок от промяната.

Глава четвърта
ПРОЦЕДУРА, ДОГОВОРИ И ОТЧЕТНОСТ

Раздел I
Ред за разглеждане на проектите

Чл. 14. (1) Постъпилите в министерството на младежта и спорта проекти за дейности по чл. 1 се разглеждат от експертна комисия, назначена със заповед на министъра на младежта и спорта, която преценява съответствието на всеки проект с изискванията на тази наредба и приложимите нормативни актове. Проектите се разглеждат в срок от 2 месеца след внасянето им в Министерството на младежта и спорта.
(2) Правилата за работа на експертната комисия се утвърждават със заповед на министъра на младежта и спорта.

Чл. 15. (1) За своята работа експертната комисия съставя протокол, който минимално съдържа:
1. състав на комисията;
2. опис на получените за разглеждане проекти;
3. мотивирани предложения за отхвърляне или одобряване за всеки от предложените проекти.
(2) Предложенията по ал. 1, т. 3 се мотивират въз основа на следните минимални критерии: необходимост, целесъобразност, обществена значимост и социален ефект на проектите.
(3) Протоколът се подписва задължително от всички членове на комисията, като особените мнения се оформят писмено и се прилагат към него.

Чл. 16. (1) Въз основа на протокола от работата на експертната комисия министърът на младежта и спорта издава заповед, с която:
1. одобрява и финансира предложения проект;
2. не одобрява и не финансира предложения проект.
(2) Кандидатите се уведомяват за заповедта по ал. 1 в 14-дневен срок от издаването й.

Раздел II
Договори и отчетност

Чл. 17. (1) Условията за финансово подпомагане от министъра на младежта и спорта по реда на тази наредба, начинът на доказване на целесъобразното разходване на предоставеното финансово подпомагане, както и взаимните задължения и отговорности, се уреждат с договор.
(2) Одобреният проект е неразделна част от сключения договор.
(3) В договора се определят видът, съдържанието и периодичността на отчетите, които трябва да се представят в хода на изпълнение на договора, и документите, които трябва да ги придружават.
(4) Министърът на младежта и спорта може да изисква и допълнителна информация, свързана с изпълнението на договора.

Чл. 18. (1) Договорът за финансово подпомагане на дейностите по чл. 1 се сключва в едномесечен срок от издаване на заповедта на министъра на младежта и спорта за одобряване и финансиране на проекта.
(2) При подписване на договора спортните организации и общините, които получават финансово подпомагане, учредяват в полза на Министерството на младежта и спорта банкова гаранция за изпълнение в размер на 3 процента от стойността на финансовото подпомагане. Гаранцията трябва да е безусловна и неотменима и със срок на валидност 6 месеца след изтичане на договора за финансово подпомагане.

Чл. 19. Средствата за финансово подпомагане се предоставят на лицата, кандидатстващи по тази наредба, в размери и за срокове, посочени в договорите.

Чл. 20. Лицата, получили финансово подпомагане по реда на тази наредба, са длъжни:
1. да осъществят дейностите по одобрения проект при спазване на условията на договора и приложимата нормативна уредба;
2. да разходват предоставеното им финансово подпомагане по предназначение;
3. да представят отчети за изпълнение на проектите и за разходване на полученото финансово подпомагане в сроковете, определени с договорите, и придружени с определените с договорите документи, удостоверяващи извършването на дейностите и разходите.

Чл. 21. (1) Длъжностни лица от Министерството на младежта и спорта извършват проверки на отчетите и представените с тях документи, както и проверки на мястото на извършване на дейностите по чл. 1, за резултатите от които съставят констативен протокол.
(2) Експертната комисия, определена от министъра на младежта и спорта, въз основа на констативния протокол по ал. 1 и проверка на представения отчет и придружаващите го документи съставя протокол, с който предлага на министъра на младежта и спорта окончателното приемане или неприемане на отчета по одобрения и финансиран проект.
(3) Министърът на младежта и спорта утвърждава протокола по ал.2, с който приема или не приема отчета по одобрения и финансиран проект.


Глава пета
КОНТРОЛ

Чл. 22. Министърът на младежта и спорта със заповед прекратява финансовото подпомагане в следните случаи:
1. прекратяване на действието на спортната лицензия на спортната организация;
2. откриване на производство по ликвидация или обявяване в несъстоятелност на спортната организация;
3. прекратяване на членството на спортен клуб в съответната спортна федерация;
4. преустановяване на спортно - състезателната дейност на спортния клуб;
5. непредставяне на отчети за изпълнени и финансирани етапи на проекта;
6. несъответствие между отчетените и/ или действително извършените и одобрените по проекта дейности или извършване на недопустими по одобрения проект разходи;

Чл. 23. Предоставените по тази наредба средства, които не са усвоени, както и тези, за които е издадена заповед за прекратяване на финансовото подпомагане по чл. 22, се възстановяват в пълен размер ведно със законоустановената лихва, считано от датата на превода на финансовите средства.

Чл. 24. Инспекторатът по чл. 64а от Закона за физическото възпитание и спорта извършва надзор съгласно чл. 64д, ал. 2 от същия закон върху спортните организации, получили финансово подпомагане по реда на наредбата.


ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Не подлежат на финансово подпомагане за съответната година спортни клубове с прекратено, отнето или неподновено членство в спортната федерация, както и спортни клубове без участие в състезания от държавния спортен календар в предходната година или приети за нови членове през същата година.

§ 2. Финансовото подпомагане по реда на тази наредба се предоставя само чрез банкови преводи в левове.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 3. Проектите за изграждане, реконструкция и модернизация на спортни обекти и съоръжения, подадени до влизане в сила на тази наредба, се разглеждат по досегашния ред.

§ 4. Министърът на младежта и спорта дава указания по прилагането на наредбата.

§ 5. Наредбата се издава на основание чл. 63, ал. 3 и чл. 64 от Закона за физическото възпитание и спорта и отменя Наредба № Н-1 от 08.02.2007 г. за условията и реда за финансово подпомагане от Министерството на физическото възпитание и спорта на спортни дейности (обн. ДВ, бр. 19 от 2007 г., изм. и доп. бр. 8 от 2011 г., доп. бр. 26 от 2011 г., изм. бр. 17 от 2012 г., изм. и доп. бр. 101 от 2012 г.)

§ 6. Тази наредба влиза в сила от деня на обнародването й в "Държавен вестник".


Проф. д.ф.н. МАРИАНА ГЕОРГИЕВА
МИНИСТЪР НА МЛАДЕЖТА И СПОРТА




Съгласували:


Главен секретар:..........................
/М. Маринов/

Директор на дирекция „Финанси“:…………………………
(С. Перозова)

И. д. Директор на дирекция „СИУДУ“:…………………………..
(М. Антонова)

И.Д. Директор на дирекция „АПНО”:.........................
/М. Тодорова/

Изготвил: гл. юрисконсулт /М. Маркова/.........................

_________________
Живко Антонов
СК "Shotgun Masters"
Тяжело в деревне без нагана.
И с наганом - тоже тяжело.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 09 Май 2014, 17:12       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 25 Дек 2010, 01:14
Мнения: 2047
Местоположение: София
И сега колко още голф игрища ще се появят … :)


/сори, не успях да се сдържа/

_________________
---
Никола Пепелишев
NIKIP - НКПС "Динамик"


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 09 Май 2014, 22:54       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 20 Дек 2007, 20:51
Мнения: 1303
NP написа:
И сега колко още голф игрища ще се появят … :)


/сори, не успях да се сдържа/

Цитирам по памет един известен американски стрелец:
Цитат:
Всяко голф игрище е едно развалено/провалено добро стрелбище.

/Сори, ама и аз не можах./
:-)

_________________
Победата отива при играча, който греши предпоследен.

Let Your Game Speak.

Пламен Костадинов
IPSC Alias - PLAMENTI


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 13 Май 2014, 16:28       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Offline

Регистриран на: 25 Юни 2006, 06:57
Мнения: 1361
Държавен вестник - брой: 40, от дата 13.5.2014 г.
МИНИСТЕРСТВО НА МЛАДЕЖТА И СПОРТА
НАРЕДБА № 1 от 8 май 2014 г.
за финансово подпомагане на спортни дейности
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMater ... dMat=84837
Министерство на младежта и спорта
Наредба № 2 от 8 май 2014 г. за финансово подпомагане на строителството и ремонта на спортни обекти и съоръжения
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMater ... idMat=8483

_________________
Живко Антонов
СК "Shotgun Masters"
Тяжело в деревне без нагана.
И с наганом - тоже тяжело.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 20 Май 2014, 08:28       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 27 Юни 2006, 16:27
Мнения: 3917
вторият линк е невалиден

_________________
Краси Михтиев
ETAR IPSC
GP Excalibur, Armsan RS-S1, SLR-94


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 20 Май 2014, 09:16       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 25 Дек 2010, 01:14
Мнения: 2047
Местоположение: София
mihi написа:
вторият линк е невалиден


http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMater ... dMat=84838

_________________
---
Никола Пепелишев
NIKIP - НКПС "Динамик"


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 20 Май 2014, 10:17       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 13 Юли 2007, 17:45
Мнения: 1403
Местоположение: Стара Загора
hitman47 написа:
Иване, искаш да кажеш, че ако бяха осигурени пари за участието ви на Световното по тази програма, щяхте да дадете парите си предвидени за САЩ - ей така на БФДС, за построяване на стрелбище
Извинявай, ама нЕма да стане вЕрвай ми.


Щях да ги вложа в стрелбище и оборудване вЕрвай ми! Сега влагам само в оборудване щото нямаме стрелбище - но след огромния труд и наличната наредба се надявам това да се промени и във всеки областен град да се работи по стрелбище - 1,2,3 -10 бъбрека...

Сега въпросът е ще се спасяваме ли поотделно или ще създадем екип под ръководството на УСто на БФДС да искаме средства както за спортна дейност, така и за спортни обекти?

_________________
Иван Стоев
СК Тракия Мастърс


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 20 Май 2014, 10:23       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Online

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 31405
Местоположение: Sofia
chernia написа:
Сега въпросът е ще се спасяваме ли поотделно или ще създадем екип под ръководството на УСто на БФДС да искаме средства както за спортна дейност, така и за спортни обекти?


това не е да отидеш да ти дадат е така едни пари .. и да си ги харчим със здраве :)
трябва буквално човек/екип на щат, който да се занимава с писане и отчитане и обслужване на проверките!

предложете формата, хората които ще работят и как и от къде ще им се плаща .. и го правим

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 х2, Glock x4 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 27 Май 2014, 11:17       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Offline

Регистриран на: 25 Юни 2006, 06:57
Мнения: 1361
strike написа:
Програма за развитие на спортните клубове, утвърдена със заповед № РД-09-74/28.02.2014 г. на Министъра на младежта и спорта

Ето и системата за разпределяне на средствата



СИСТЕМА
ЗА РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ФИНАНСОВИ СРЕДСТВА ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА МЛАДЕЖТА И СПОРТА ЗА ПОДПОМАГАНЕ ДЕЙНОСТТА НА СПОРТНИТЕ КЛУБОВЕ, ЧЛЕНОВЕ НА ЛИЦЕНЗИРАНИ СПОРТНИ ФЕДЕРАЦИИ ПРЕЗ 2014 ГОДИНА

(Утвърдена със Заповед № РД-09-194/28.04.2014 г.
на Министъра на младежта и спорта)

I. Общи положения

Системата за разпределение на финансови средства от Министерството на младежта и спорта /ММС/ за подпомагане дейността на спортните клубове, членове на лицензирани спортни федерации, отговарящи на изискванията на Програмата за развитие на спортните клубове за 2014 г., регламентира общи изисквания и ред за извършване на анализ и оценка на степента на развитие на спорта и спортните клубове.

Системата се прилага при оценка на проектите на спортните клубове.

Оценката за дейността на спортния клуб се формира, както следва:
1. 80% от средствата, определени за спорта съгласно Методика за оценяване ефективността и степента на реализация на спорта;
2. Оценка на спортните федерации за дейността на спортните клубове през предходната година (процентното разпределение), извършена по утвърдени критерии и показатели от ръководните органи на федерациите;
3. Коригиращи показатели по Методика за оценяване дейността на спортните клубове, кандидатствали по Програмата за развитие на спортните клубове.

II. Методика за оценяване ефективността и степента на реализация на спорта.

1. Оценката на ефективността и степента на реализация на българските спортни федерации се извършва ежегодно. Спортните федерации предоставят в срок до 01 декември на предходната година информация по показатели съгласно изискванията на чл. 14, т. 6 и чл. 15, т. 5 от Наредба Н-1 от 08.02.2007г. за условията и реда за финансово подпомагане от Министерството на спортни дейности.
2. Основните компоненти, използвани при оценката на спорта, се измерват чрез следните показатели:
2.1. картотекирани спортисти по възрастови групи, с коефициент на тежест, както следва:
а) мъже, жени, младежи и девойки - 0.4;
б) юноши и девойки старша възраст - 0.3;
в) юноши и девойки младша възраст - 0.2;
г) момчета и момичета, деца - 0.1.
2.2 брой картотекирани спортисти, участвали в различните етапи на държавните първенства;
2.3. брой треньори;
2.4. международен принос на спорта, оценен на база класирания на спортистите на Олимпийски игри /ОИ/, Световни първенства /СП/, Европейски първенства /ЕП/ и Регионални първенства /РП/;
2.5. разпространение на спорта в международен мащаб, чрез брой национални спортни федерации, членки на международната организация по вида спорт.

Оценяването на показателите е посочено в Приложение 1 – Оценка на спортовете, неразделна част от Системата.

III. Методика за оценяване дейността на спортните клубове

1. Оценката на дейността на спортните клубове се извършва въз основа на предоставените данни в проектите по Програмата за развитие на спортните клубове за 2014 г. Съдържа показатели за обществено внедряване и международен принос, изразени с коригиращи коефициенти, както следва:
К1 - картотекирани спортисти по възрастови групи;
К2 - брой медали за индивидуалните спортове, спечелени от СП и ЕП през 2013 г.;
К2 - брой призови места за колективните спортове, спечелени от СП и ЕП през 2013 г.
К3 - брой спортисти, включени в националните гарнитури;
K4 – кандидатстване за финансово подпомагане на едни и същи спортисти, картотекирани към две или повече спортни федерации (намаляващ коефициент).

2. Коефициентите се прилагат при спазване на следния принцип:

Таблица А. За индивидуални спортове
Брой картотекирани спортисти



К1 Брой спечелени медали от ОИ, СП и ЕП


К2 Спортисти, включени в националните отбори


К3
до 30 0 0 0 0 0
от 30 до 59 1.15 до 5 1.10 до 10 1.10
от 60 до 90 1.2 От 5-10 1.15 от 10-15 1.15
над 90 1.3 над 10 1.20 над 15 1.20

Таблица Б. За колективни спортове
Брой картотекирани спортисти
К1 Брой спечелени призови места от ОИ, СП и ЕП К2 Спортисти, включени в националните отбори К3
до 40 0 0 0 0 0
от 40 до 69 1.20 1 1.10 до 2 1.20
от 70 до 100 1.25 от 2-3 1.15 от 2-4 1.30
над 100 1.3 над 3 1.20 над 4 1.40



Таблица В
Брой спортисти, картотекирани в два или повече спорта К4
- до 5 спортисти в 2 спорта 0.025
- над 5 спортисти в два спорта 0.05
- в три спорта 0.10
- в четири спорта 0.15


Крайната сума за спортния клуб се формира както следва:

Сума за СК = произведението от:
- 80% от сумата за спорта
- Процентното разпределение за СК
- Коригиращите коефициенти

IV. Финансово подпомагане

1. Правата и отговорностите за финансовото подпомагане на одобрените проекти на спортните клубове по Програмата за развитие на спортните клубове за 2014 г. се уреждат с Договори за спортна дейност между клуба и ММС.
2. Спортните клубове получават средствата по Договорите в до четири транша. Спортните клубове, с утвърдени средства до 500 лв., получават средствата в един транш.
3. Спортните клубове, получили нула точки за дейност през 2013 г. не получават финансово подпомагане.

Приложение 1

ОЦЕНЯВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА И СТЕПЕНТА
НА РЕАЛИЗЦИЯ НА СПОРТА
1. Изчисляването на показател 1 - Картотекирани спортисти участвали в Държавно първенство по възрастови групи, се извършва чрез формула:

A1*T1+A2*T2+A3*T3+A4*T4
F1 =──────────────────────
G
Където:
А1 – 4 – картотекирани спортисти участвали в ДП по възрастови групи:

Т1 - 4 - коефициенти за тежест за съответната възрастова група.
мъже, жени, младежи и девойки юноши и девойки старша възраст юноши и девойки младша възраст момчета и момичета, деца
0.4 0.3 0.2 0.1

G – брой на групите, за които даденият спорт провежда държавно първенство.
Крайният резултат за показатела е Pi.
Pi = относителен дял в % на стойността на Fi на всеки спорт спрямо сумата от всички спортове F1i,,
където i=1 до n
n – брой спортове, които се анализират.

2. Изчисляването на показател 2 - Брой картотекирани състезатели, участвали в различните етапи на държавното първенство с натрупване в рамките на проявата, се извършва чрез формула:

F2 = A*К
Където:
А – брой картотекирани спортисти, участвали в различните етапи на ДП, с натрупвания
К – бонификация за провеждане на ДП за повече възрастови групи
- 1-2 възрастови група х 0.1;
- 3-4 възрастови група х 0.4;
- 5-6 възрастови група х 0.6;

Крайният резултат за показатела е P2.
P2 = относителен дял в % на стойността на F2i на всеки спорт спрямо сумата от всички спортове, където i=1 до n.

3. Изчисляването на показател 3 - Съотношение на брой картотекирани състезатели на 1 треньор, се извършва чрез формула:
F3 = T1
Където:
Т1 – относителен дял на 1 треньор /спортисти
P3 = относителен дял в % на стойността на F3i на всеки спорт спрямо сумата от всички спортове, където i=1 до n.

4. Изчисляването на показател 4 - Международен принос за съответния спорт от класирания на Олимпийски игри /ОИ/, Световни първенства /СП/, Европейски първенства /ЕП/ и регионални първенства /РП/ се извършва чрез формула:

F5 = KOIij, *K1ij + KSPij, *K2ij + KEPij, *K3ij +KRPij, *K4ij

Където:
KOI – класиране на олимпийски игри
KSP – класиране на световно първенство /световна купа
KEP – класиране на европейско първенство /европейска купа
KRP – класиране на регионално първенство

K-точки по 1 2 3 4
таблица 1 ОИ СП/СК ЕП/ЕК РП
i- класиране до 12 м. До 12 м. До 8 м. До 3 м.
j – възр. Група Мъже и жени Младежи и девойки Юноши и девойки старша възраст Юноши и девойки младша възраст
P5 = относителен дял на спорта спрямо ред Общо

Таблица 1
Вид п-во / класиране % 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
ОИ 40.00 32.00 30.00 28.00 25.00 23.00 20.00 18.00 9.00 8.00 7.00 6.00
СП м/ж 90% ОИ 36.00 28.80 27.00 25.20 22.50 20.70 18.00 16.20 8.10 7.20 6.30 5.40
СП мл/дев 50% СП м/ж 18.00 14.40 13.50 12.60 11.25 10.35 9.00 8.10 4.05 3.60 3.15 2.70
СП ю/д ст 30% СП м/ж 10.80 8.64 8.10 7.56 6.75 6.21 5.40 4.86 2.43 2.16 1.89 1.62
СП ю/д мл 15% СП м/ж 5.40 4.32 4.05 3.78 3.38 3.11 2.70 2.43 1.22 1.08 0.95 0.81
ЕП м/ж 60% ОИ 24.00 19.20 18.00 16.80 15.00 13.80 12.00 10.80
ЕП мл/дев 50% ЕП м/ж 12.00 9.60 9.00 8.40 7.50 6.90 6.00 5.40
ЕП ю/д ст 30% ЕП м/ж 7.20 5.76 5.40 5.04 4.50 4.14 3.60 3.24
ЕП ю/д мл 15% ЕП м/ж 3.60 2.88 2.70 2.52 2.25 2.07 1.80 1.62
БП –м/ж 5% ОИ 2.00 1.60 1.50
БП -мл/д 50% БП м/ж 1.00 0.80 0.75
БП-ю/д ст 30% БП м/ж 0.60 0.48 0.45
БП-ю/д мл 15% БП м/ж 0.30 0.24 0.23

* Регионално първенство е Балканско първенство или първенство на Югоизточна Европа.
** В случаите, когато за даден спорт не се провеждат СП и/или ЕП, се взимат класиранията от Световни купи /СК/ и/или Европейски купи /ЕК/.
*** За спортове, които не провеждат ежегодно световни или европейски първенства, се вземат класиранията от последно проведено първенство.

Броят на класиранията за съответното място, първенство и възрастова група се умножават с коефициент съгласно утвърдена таблица с коефициенти /Таблица 1/.

5. Изчисляването на показател 5 - Брой национални спортни федерации, членки на международната организация по вида спорт, се извършва чрез формула:

Р6 = относителен дял на спорта спрямо ред Общо за „Брой национални спортни федерации”

6. Формирането на крайната оценка за съответния спорт /федерация/ в % се изчислява по формулата:

P = P1*T1 + P2*T2 + P3*T3 + P4*T4 + P5*T5 + P6*T6 където:

Където Тi е коефициент за тежест на отделните показатели, както следва:
T1 T2 T3 Т4 Т5
25 10 10 50 5

7. Изчисляването на финансовите средства на спортните федерации за дейност на спортни клубове се разпределят, както следва:

SБСФ= SММС*PБСФ/100

Където:
SБСФ -сумата, която следва да получи спортната федерация

SММС - сумата, определена от ММС за дейност на спортни клубове, членове на спортни федерации, развиващи олимпийски/неолимпийски спортове за съответната група.

PБСФ - процентното съотношение, което спортната федерация развиваща олимпийски/неолимпийски спорт е получила по методиката.

8. Финансовите средства за спортните клубове, членове на спортни федерации, включени по Програмата за олимпийска подготовка за 2014 г., са разпределени, както следва:
Спортни федерации Група 1 – 82,81 %
Спортни федерации Група 2 – 15,63 %
Спртни федерации за спортисти с увреждания – 1,56 %

_________________
Живко Антонов
СК "Shotgun Masters"
Тяжело в деревне без нагана.
И с наганом - тоже тяжело.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 16 Юли 2014, 14:00       Заглавие:  Re: БГ НОРМАТИВНА УРЕДБА
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Offline

Регистриран на: 25 Юни 2006, 06:57
Мнения: 1361
Решение № 11014 от 22 юли 2013 г. по административно дело № 5218 от 2013 г.


ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД
РЕШЕНИЕ № 11014 от 22 юли 2013 г.
по административно дело № 5218 от 2013 г.
Върховният административен съд в състав: председател: Анна Димитрова, и членове: Виолета Главинова и Еманоил Митев, с участието на съдебния секретар Станка Чолакова разгледа административно дело № 5218 по описа за 2013 г. на Върховния административен съд, пето отделение, докладвано от съдията Еманоил Митев.
Производството е по реда на чл. 185 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба на „Градев спортс“ – ЕООД, от София с искане за прогласяване нищожността на целия Правилник за статута и трансферите на футболистите, както и за материална незаконосъобразност на част от разпоредбите му, а именно: на чл. 16, ал. 2, чл. 27, ал. 3, чл. 19, ал. 3, чл. 21, чл. 23 – 37, чл. 38 – 40, чл. 41 – 46 от Правилника за статута и трансферите на футболистите (наричан по-долу „Правилника“), приет от ИК на БФС на 21.05.2012 г.
Развити са съображения, че оспореният нормативен административен акт създава първична правна регламентация на задължение, което не е уредено в Закона за физическото възпитание и спорта, в Правилника за прилагане на ЗФВС.
Ответникът – Българският футболен съюз чрез процесуалните си представители – адв. Тодоров и Стоянова, излага доводи за недопустимост и неоснователност на жалбата.
Заинтересованата страна – министърът на физическото възпитание и спорта чрез процесуалния си представител юрисконсулт Харбова, оспорва жалбата като неоснователна.
Прокурорът от Върховната административна прокуратура счита, че жалбата е допустима и основателна по същество.
Върховният административен съд в състав на пето отделение счита жалбата за допустима като подадена от надлежна страна и срещу подлежащ на съдебно оспорване административен акт. Съгласно чл. 186, ал. 1 АПК право да оспорват подзаконов нормативен акт имат гражданите, организациите и органите, чиито права, свободи или законни интереси са засегнати или могат да бъдат засегнати от него или за които той поражда задължения.
Жалбоподателят се легитимира като дружество с предмет на дейност „спортен мениджмънт – посредническа дейност в областта на състезателните права на футболистите“ (удостоверение по ф.д. № 7264/2004 г., СГС от 2.11.2010 г.).
Разгледана по същество, жалбата е основателна. Съображенията за този извод са следните:
Съгласно чл. 35, ал. 3 (изм., ДВ, бр. 50 от 2010 г.; изм., бр. 87 от 2012 г., в сила от 9.11.2012 г.) на Закона за физическото възпитание и спорта статутът на спортистите (професионалисти и аматьори) се определя с правилници на българските спортни федерации, утвърдени от министъра на младежта и спорта. На основание законовата делегация е приет Правилник за статута и трансферите на футболистите в системата на Българския футболен съюз за сезон 2012 – 2013 г. въз основа на решение по Протокол № 2 от 21.05.2012 г. на БФС. Същият притежава белезите на нормативен административен акт по дефиницията на чл. 75, ал. 1 АПК – съдържа административноправни норми, които се отнасят за неопределен и неограничен брой адресати с нееднократно правно действие.
Според чл. 2, ал. 1 от Закона за нормативните актове (ЗНА) нормативни актове могат да издават само органите, предвидени от Конституцията, от закон или от указ. Тези правила са възпроизведени в АПК в чл. 76: нормативни административни актове могат да се издават само от изрично овластени от Конституцията или закон органи. С оглед текста на чл. 35, ал. 1 ЗФВС в случая е налице законово овластяване на федерациите да определят с правилник статута на спортистите аматьори и професионалните спортисти, в това число и условията за техния трансфер. Цитираната норма отговаря и на изискванията на чл. 42 УПЗНА. Задължението на спортните федерации да предложат за утвърждаване от министъра на физическото възпитание и спорта правилници за предоставянето, прекратяването и отнемането на състезателни права и за статута на спортистите аматьори и спортистите професионалисти, участващи в дейността на членуващите в тях клубове, е уредено в чл. 8 от Правилника за прилагане на Закона за физическото възпитание и спорта.
При така установеното е безспорно, че правилникът е нормативен административен акт и за валидното му действие е относимо изискването на чл. 5, ал. 5 от Конституцията – всички нормативни актове се публикуват и влизат в сила три дни след обнародването. Относима е и аналогичната разпоредба на чл. 37, ал. 1 ЗНА, която изисква обнародване на подзаконовите административни актове. Нормата на чл. 78, ал. 2 АПК препотвърждава конституционно установеното изискване за обнародване на нормативните административни актове. Това повтаряне на възприетото конституционно решение само утвърждава значимостта на обнародването като начин за узнаване от адресатите на акта за издаването му и като завършващ елемент на фактическия състав по издаване на нормативния административен акт, в т.ч. по определяне на момента на влизането му в сила. Всеки акт, за да породи правно действие, т.е. да бъде противопоставен на адресатите си, трябва да е станал тяхно достояние. За нормативните административни актове това става чрез обнародването в „Държавен вестник“, което създава законовата презумпция за узнаване.
По делото не се спори и по несъмнен начин се установява, че Правилникът за статута и трансферите на футболистите в системата на Българския футболен съюз за сезон 2012 – 2013 г. е утвърден от министъра на физическото възпитание и спорта (Заповед № РД-09-408 от 17.09.2012 г.), но не изцяло, а само глави втора и трета от него. Също така безспорно е, че същият не е обнародван в „Държавен вестник“ от органа, който го е издал (арг. чл. 39, ал. 1, т. 4 ЗНА и чл. 78, ал. 1, т. 2 АПК).
С оглед изложеното, основателно е соченото в жалбата твърдение, че при неизпълнение на задължението за обнародване на нормативния административен акт същият не е довършен – не са извършени предписани от Конституцията действия. Ето защо, необнародването в „Държавен вестник“ на оспорения нормативен акт е порок по смисъла на чл. 146, т. 3 АПК – съществено са нарушени посочените по-горе административнопроизводствени правила по издаването му. Необнародваният подзаконов нормативен акт не произвежда целеното с неговото издаване правно действие и затова, ако бъде приложен, преди да бъде обнародван, ще е налице незаконно действие, извършено без нормативно основание (при липсващо нормативно основание). Но приложеният необнародван подзаконов нормативен административен акт създава нежелана от правния ред и опасна привидност, че той има правно действие и валидно регулира съответните обществени отношения. Затова в този случай допуснатото нарушение на административнопроизводствените правила за издаването му – липсата на обнародване – вече е особено съществено. Такъв подзаконов нормативен административен акт (необнародван, но приложен) е нищожен. Съгласно чл. 168, ал. 2 АПК съдът обявява нищожността на акта, дори и да липсва искане за това.
Ето защо, не следва да бъдат разглеждани останалите доводи за материална незаконосъобразност на част от разпоредбите на правилника.
С постановеното от настоящия тричленен състав решение тази нищожност следва да се обяви на основание чл. 193, ал. 1, предл. 1 АПК.
Воден от горното и на основание чл. 193, ал. 1, предл. 1 АПК, Върховният административен съд, пето отделение,
РЕШИ:
Обявява нищожност на Правилника за статута и трансферите на футболистите в системата на Българския футболен съюз за сезон 2012 – 2013 г., приет въз основа на решение по Протокол № 2 от 21.05.2012 г. на БФС.
Решението е оставено в сила с Решение № 9425 от 7.07.2014 г., постановено от петчленен състав на Върховния административен съд по адм. дело № 15360 от 2013 г.
Председател: Георги Колев

_________________
Живко Антонов
СК "Shotgun Masters"
Тяжело в деревне без нагана.
И с наганом - тоже тяжело.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 74 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта



 
Иди на:  

Powered by phpBB © 2020 TheGunMan
This forum is operated and maintened by Stanislav Georgiev - Owner/Administrator, Jordan Cholakov - Adminstrator/Editor and Rossen Hristov - Graphic Designer/Potographer