logo
Всичко за оръжието и мунициите на едно място

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Дата и час: 22 Сеп 2019, 01:29




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнение Публикувано на: 04 Фев 2019, 07:12       Заглавие:  Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
bobretty написа:
Ще споделите ли,как се постига толкова малка делта?Аз под 7-8м/с не мога да я сваля .Отгрявам,скъсявам,меря куршумите да са еднакви на тегло.Стрелката на везната я гледам с камера/за да съм сигурен ,че е под един ъгъл винаги/ и пак не става.Капсите са ми РВС дали там е мъката?Гилзите са лапуа на 3или 4 цикъла.


Тази Делта в статистиката се измерва със така наречената Стаnдартна Девиация (SD) и е решаващ факор при Long Range Shooting (1000 ярда например). Една неприемлива стойност те праща от X-a на осмицата. Вярно е също, че и вятърът може да ти напарави тази шега в хоризонтална посока, но ние тук ще говорим за вертикалните отклонения.

Ето защо откривам тази тема за да споделим опит. Долу са изложени два метода, които се използват на широко в практиката при различни случаи.

emil5koff написа:
Възможни са два подхода. Единия е както казвате, първо изстрел със занижена навеска и после всякакви други манипулации. Вторият, който се предпочита именно за гилзи като Лапуа с по-малко очаквано отклонение, е директно от кутията. Някъде препоръчват гилзите, макар и нови, да се прекарат през фулсайз матрица със свален бушинг, с цел уеднаквяване на раменете и тогава да се стругова, но аз не го правя.
Патронникът ми не къстъм, но това не е задължително. В случая, със струговането търся, само относително еднаква равностенност на гилзите при запазване на възможно най-голяма дебелина на стените. Тези се получиха 0,37-0,38 мм. Има и една друга благинка която се получава като следствие, а именно, че когато се стругова и част от раменете, вероятността да се образува отвътре "бабуна" на границата между раменете и шийката при употреба на матрици без експандер (бушингови), намалява значително. Не виждам причина, поради която струговането, разбира се, ако се прави както трябва, да води до по-лоши резултати. На мен ми върши работа и ще продължа да го ползвам. Това му е хубавото на релоуда, че обикновено има повече от един верен път за постигането на определена цел, така че всеки сам решава какви методи и средства да използва!


iterziev написа:
Моите 5ст по въпроса от това което съм изчел ( и тествал ) е, че струговането бива 2 вида:

1. Отвън - което освен за тесен патронник, никаква друга полза няма. Грип и т.н. не оказва значение ( поне така пишат професионалистите в Америка ). SD при мен е около единица, което значи, че скоростта ми варира +- 1м/с.

2. Отвътре - това е най-важното струговане за точността. За целта му Wilson правят тримери с вложки които за 2 вида - за нова и за изстреляна гилза. Имат всички калибри. Та както споменах за добрата групираност е тествано и най-вече вътрешното струговане е важно. А тук в БГ съм чувал само 1-2 човека да го правят и настина групите им на 300 метра са по 1-2 см ( около 0.1 - 0.2 ) моа.

И има логика - защото струговането отвън прави концентрична гилзата спрямо патронника, което не виждам как ще влияе на грипа.
Вътре обаче струговането гарантира окръжност и равно стискане на куршума отвсякъде.

За мен обаче 0.5 моа са достатъчни и такава операция ми идва в повече. Освен това пушката ми не е от класа на бенч , че да може да се възползва от тези екстри.


Равното натискане на куршума, заедно с прецизното мерене на барута е гранция за точност (приемам, че стрлеца е без грешка).

Ето я моята ситуация - релоудвам 260 Ремингтон и 6мм BR. Започнах са 2 по 500 гилзи от всеки калибър. След 3 цикъла (Annealing, Full Size, Neck Bushing, Expanded) гилзите направиха "бабуна" (масово се използва думата doughnut - подобно на кравай, геврек с малък диаметър). Влагането на куршума (отбележи - дългите) започва плавно (използвам Arbor Press с индикатор на усилитео) и внезапно с усеща едно подскачане. Резултатите на стрелбището бяха плачевни.

Струговах гилзите отвън (само 0.001 инч) използвайки k&m turning tool with expander/reamer и отнемаки съвсем малка част от рамото на гилзата геврека изчезна и днешните резултати са бяха повече от задоволителни.

Аз съм напълно съгласен с Mr emil5kof с това, че подобна операция върху нови гилзи намалява вероятността за образуването на гевреци. Това ще бъде незабавно направено върху 200 нови 260 Рем и 100 нови 6мм)

Поръчал съм и един reamer (Mr iterziev) from L.E. Wilson с който имам намерение да отсrруговам гевреците от останалите гилзи, които не са още формирани.

Mr iterziev дава един полезен линк http://www.mssblog.com/2017/06/23/reloaders-corner-inside-reaming-vs-outside-turning/ автор: Glen Zediker. Последният има издадена една огромна книга за релоудинг, която се счита за библия.

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 09 Фев 2019, 21:15       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
Има ли някой от колегите тук да шлифоват втрешната страна на шийката - как го правите?

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 22 Фев 2019, 19:03       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
В продължение на повече от два месеца имах възможност да разговарям със стрелци, на които попаденията им бяха постоянно в 10-ката (1 МОА) или Х-а (1/2 МОА) на 600, 800, 900 и 1000 ярда. Постоянният ми въпрос беше как го правят и защо. Тук изпускам отговорите за екипировка, стрелкови практики и природни явления. Kонцентрирам се на релооудинга.

Има едно положение при влагаме куршум в гилза, когато самият куршум започва да губи балистичните си характеристики (деформация колкото и малка да е тя). Момента е когато силата на влагане надмине възможностите на куршума да запази оргиналната си конфигурция. Това значи, че куршумът "решава", базирано на собствената променена балистика, къде да е попадението. Проблема се усложняв експоненциално когато всеки изстрелян куршум лети със собствена и безразборно балистика. От една страна имаме различна дулна скорост (измерва се със Стандартно Отклнение SD) и от друга страна деформирана аеродинамиката.

Ето защо Топ Стрелците отделят огромно внимание как да правят патроните си и в частност оформяне на шийката на гилзата - seating consistency with reasonable force (еднакво влагане с умерена сила)

Сумирано:
- Annealing - прави материяла на гилзата да запазва оформянето си със мнимално пружиниране.
- Мерене силата на влагане (особенно в почти крайно положение - 50-60 либри максимум).
- Елементи, които определят силата на влагане:
= Вътрешния диаметър на шийката (neck tension)
= Външния диаметър на куршума (хубаво е да се сортират)
= Дебелината на стрените на шийката
= Ендноразмерност на дебелината на стените
= Равномерност на термообработката (annealing)
= Триене между куршума и шийката
= Степен на полиране на фаската (smooth shamfering)
= Постоянен диаметър на шийката от рамото до главата на гилзата (цилиндиричност).

В по-следващи постинги ще споделя, как съм го правил, как го правя и как ще го правя и какви резултати имам. Надявам се сериозни Bench Rest or Long Range Shooters (или желащи да станат такива) съфорумци да публикуват своите методи, практики или въпроси.

Ако има такива участници - дай да се преброим? :-)

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Фев 2019, 11:43       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Eкспериментатор
Eкспериментатор
Offline

Регистриран на: 13 Яну 2016, 23:44
Мнения: 20
За целите на "преброяването", както се е изразил колегата, а и за да дам едно рамо на темата му, ще се включа с едно "преобразяване" на арсеналски гилзи, което вече съм качвал на друго място. Разбира се, правя уговорката, че на каквито и манипулации да се подложат споменатите гилзи, в Лапуа няма да се превърнат и едва ли някой би отишъл на състезание с такива, но все пак с тях може да се съберат патрони с които да се постига съвсем прилична групираност, примерно около и под 0,5 МОА. Наясно съм, че някои от манипулациите не са дотам безспорни и вероятно ще си навлеча съответните критики от някой "гуру", но това е моя прочит на нещата и при мен описаното върши работа.
На първата снимка са гилзите в първоначалния си вид...много е важно, при възможност, да се подберат гилзи произведени през една и съща или близки години. В конкретния случай, при мен са от "реколта"-14 г.

Прикачени файлове:
DSC_1037.JPG
DSC_1037.JPG [ 103.27 KiB | Прегледано 2364 пъти ]
Прикачени файлове:
DSC_0685.JPG
DSC_0685.JPG [ 62.56 KiB | Прегледано 2364 пъти ]


Започваме с декапсуловането, което правя със специализирана матрица на Лии:

Прикачени файлове:
DSC_0687.JPG
DSC_0687.JPG [ 78.34 KiB | Прегледано 2364 пъти ]



Най-големия проблем със споменатите гилзи е свързан с капсулните гнезда,които непосредствено след декапсолирането изглеждат така:

Прикачени файлове:
DSC_1039.JPG
DSC_1039.JPG [ 86.78 KiB | Прегледано 2364 пъти ]


Капсулите на гилзите са кернирани на три места на 120 грауса и ако не се почисти добре ръба на капсулното гнездо, правейки нещо като по-широка вътрешна фаска, може в последствие да възникнат проблеми с влагането на новите капси. С помощта на показаните инструменти, някои от които не толкова финни, обработвам гнездото, като не забравяме и огнепроводния канал.

Прикачени файлове:
DSC_1042.JPG
DSC_1042.JPG [ 92.72 KiB | Прегледано 2364 пъти ]



Правя уговорката, че ако целта е гилзите да се ползват за лов или просто за забавление, някои от следващите манипулации могат да се пропуснат, да кажем, че това е нещо като пълна програма...

Започвам с райбероване на шийката, с последващ нексайз до размера на пилота на стругчето-7,77 мм

Прикачени файлове:
DSC_1043.JPG
DSC_1043.JPG [ 72.07 KiB | Прегледано 2364 пъти ]


Следва струговане за равностенност...редуването на зони в които резеца работи по шийката с такива които изобщо не се засягат, ясно се вижда на снимката и показва защо е необходимо това да се прави...

Прикачени файлове:
DSC_1044.JPG
DSC_1044.JPG [ 89.26 KiB | Прегледано 2364 пъти ]



Малко термообработка или отвръщане, няма да навреди. Аз предпочитам да ги отръщам след всеки цикъл, не много го правят след няколко, при поява на първи симптоми на "стоманизиране"….

Прикачени файлове:
DSC_1048.JPG
DSC_1048.JPG [ 61.25 KiB | Прегледано 2364 пъти ]


Следва фулсайз формоване на гилзата. В случая, използвах бушингова матрица Wilson full die с бушинг .334 , но съм ги правил и с обикновена фулсайз матрица (RCBS FL sizer die). При първо презареждане, се стремя връщането на раменете да е малко по-голямо…

Прикачени файлове:
DSC_0689.JPG
DSC_0689.JPG [ 91.26 KiB | Прегледано 2364 пъти ]



Тъй като все още никой не е доказал, че куршум изстрелян от чисти гилзи групира по-добре от колкото такъв изстрелян от мръсни, пропускам подробности по почистването. Иначе ползвам ултразвукова вана и тумблер.

Подрязването по дължина е в зависимост от гилзите, обикновено 2,005”-2.008”. При самото подрязване е добре, гилзата да се завърта няколкократно около оста си за да може скъсяването да е равномерно

Прикачени файлове:
DSC_0692.JPG
DSC_0692.JPG [ 95.33 KiB | Прегледано 2364 пъти ]


Като цяло, възможен е и по различен подход...директно фулсайз с подрязване по дължина и тогава струговане на шийките, но понякога при мен, така се получава малко по-голяма ексцентричност, а и конкретно тези гилзи ги направих по описания начин!

....следва...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Фев 2019, 12:00       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Eкспериментатор
Eкспериментатор
Offline

Регистриран на: 13 Яну 2016, 23:44
Мнения: 20
....Продължение...

Понеже при колега възникна проблем с капсулирането с босненски капси, ползвах точно такива, които вложих с ръчен капсулатор на Лии.

Прикачени файлове:
DSC_1049.JPG
DSC_1049.JPG [ 90.24 KiB | Прегледано 2362 пъти ]


Последната операция е полиране на шийките от вътре. Правя го със стара пружина(таралежче) за почистване на цевта, върху която навивам фина домакинска тел

Прикачени файлове:
DSC_1251.JPG
DSC_1251.JPG [ 88.95 KiB | Прегледано 2362 пъти ]


Накрая се получиха пет прилично подготвени гилзи с които релоудвах ЕЛД-М-168 грн и Вихта 140

Прикачени файлове:
DSC_1050.JPG
DSC_1050.JPG [ 77.57 KiB | Прегледано 2362 пъти ]
Прикачени файлове:
DSC_1038.JPG
DSC_1038.JPG [ 94.95 KiB | Прегледано 2362 пъти ]


Ексцентричността на готовите патрони измерени на около 5 мм от върха се получи в рамките на 3 стотни от мм, което за арсеналски гилзи, си е прилично!


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Фев 2019, 14:05       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 09 Юни 2018, 21:04
Мнения: 33
emil5koff написа:
Следва струговане за равностенност...редуването на зони в които резеца работи по шийката с такива които изобщо не се засягат, ясно се вижда на снимката и показва защо е необходимо това да се прави...

Здравей колега,как оправи резеца?Моя седи накриво и сваля съвсем тясна стружка.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Фев 2019, 15:47       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Eкспериментатор
Eкспериментатор
Offline

Регистриран на: 13 Яну 2016, 23:44
Мнения: 20
bobretty написа:
emil5koff написа:
Следва струговане за равностенност...редуването на зони в които резеца работи по шийката с такива които изобщо не се засягат, ясно се вижда на снимката и показва защо е необходимо това да се прави...

Здравей колега,как оправи резеца?Моя седи накриво и сваля съвсем тясна стружка.


Да, Хорнади имат и добри инструменти, но точно този е далеч от съвършенството! При моя е променен ъгъла на врязване и е закален допълнително, защото в заводското си изпълнение резеца представлява обикновен закален болт, срязан наполовина! При първа възможност, ще го сменя с правилния!
http://reloader.com.ua/vse-tovari/podre ... -gilzy-km/
При мен, след съответните интервенции, все пак се справя задоволително...
Прикачени файлове:
DSC_0598.JPG
DSC_0598.JPG [ 1.58 MiB | Прегледано 2349 пъти ]

Опитай да поставиш резеца в правилното положение и след това да го фиксираш със стопорния винт. Знам, че е същия е ненадежден, но няма какво повече да се направи! При самата обработка смазвай, както отвътре, така и отвън шийката!


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 25 Фев 2019, 15:56       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
Благодарско за описаните подробности. Явно е, че ще се зароди обяна на опит. При първа възможност (доста съм разхвърлян за сега) ще доставя снимков материял как и с какво обработвам/релоудвам (настояще и бъдеще) моите патрони.

На първо време за резеца - огромна разлика виждам в завършека на струговането в рамото - чудесно изпълнение. При първият ми опит с K&M аз получих като първия образец. Резеца има някакъв ъгъл и ще трябва да го въртя за да получа втория резултат.

В допълнение - мандрела на K&M е оформен в челото като райбер, но не съм сигурен дали отнема материял по цялото протежение на вътрешната страна шийката. Взех един reamer from L.E. Wilson, който е с диаметър по-голям с 0.5 хиляни от калибъра (ще кача снимка след като го инсталирам на trimmer - a). Може би това ще бъде ултимативното решение за уеднаквяване стените на шийката.

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 14 Мар 2019, 08:40       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
Най после събрах всичко и сега мога да търся най добрата практика за мен

= Annealing - напълно завършена самоделка, която обработва гилзата за по малко от 5 секунди и прави всички гилзи еднакви. Гилзите стават меки и послушни - както и да ги натиснеш вече не пружинират.
Прикачени файлове:
e-37039.jpg
e-37039.jpg [ 734.63 KiB | Прегледано 2090 пъти ]


= Body Resizing Only - целта е да натисна само рамото само с 1 хилядна.
Прикачени файлове:
Re_4.jpg
Re_4.jpg [ 88.44 KiB | Прегледано 2090 пъти ]


= Обрабока на шийката и борбата с doughnuts Тук ще има малко експерименти
Струговането отвън (turning) дава резултат - гърлото се изчиства и влагането на патрона е плавно. Райбероването отвътре също дава рзултати. Проблема е, че готовите райбери отнемат поне 2.5 хилядни от стените, което за мен е малко много (не искам да отнемам много материял - при turning-a отнемам само 1- 1.5 хилядни). Пратих гърмяни гилзи на L.E. Wilson да ми направят рабери с по възможност най малко отнемне на материял. Чакам, ще експериментирам.

За отбелязване е, че L.E. Wilson райберите исползват за центровка техният trimmer. като допълнение, може да го нагласиш да направи идеална вътрешна фаска на гилзата след trimming-a. С райберите на Forster става по-сложно.

Прикачени файлове:
Re_2.jpg
Re_2.jpg [ 102.37 KiB | Прегледано 2090 пъти ]

Прикачени файлове:
Re_5.jpg
Re_5.jpg [ 94.75 KiB | Прегледано 2090 пъти ]


= Оразмеряванто на шийката е с Neck Size Die with bushings (размера се избира в зависимост от остатъчната дебелина на стените след дялкане) и mandrel, който определя окончателния размер на гърлото

= Дозиране на барут и влагане на куршума. Тази везна е автоматизирана - задаваш теглото и барута се дозира за около 5-6 секунди с точност 0.02 грейна - няма чакане, няма взиране.
Пресата за влагане мери усилието с което се влага проектила - дава възможност да следиш еднаквостта на зареждането.

Прикачени файлове:
Re_1.pg.jpg
Re_1.pg.jpg [ 145.97 KiB | Прегледано 2090 пъти ]


Последно - обзаведох се и LabRadar за мерене на скоростта (още е в кутията) и една електронна мишена (също още в кутия), която изпраща попадението на телефон или таблет. Още праща скоростта при попадението и ред други статистики.

Остава само стрелбата и резултатите :-)

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 14 Мар 2019, 18:31       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Eкспериментатор
Eкспериментатор
Offline

Регистриран на: 13 Яну 2016, 23:44
Мнения: 20
Очевидно, твоите "играчки" са по високотехнологични :-) , но благородна завист предизвиква в мен самоделката! :DD С интерес ще очаквам резултата от стрелбата! Поздрави!


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 15 Мар 2019, 06:34       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
emil5koff написа:
Самоделката! :DD


Ако решиш да правиш нещо подобно, удоволствие би било за мен да помогна с подробности.

Поздрави

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 27 Мар 2019, 15:17       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
Update: Поръчаните за изработка райбери от L.E. Wilson (0.0005 инч по-голем от калибъра) додоха чудесни резултати - избръснаха бабуните/гевреците :-) .

Процедура - след resizing, мандрел с диаметър на калибъра, райбероване и neck forming с bushing, с цел вътрешния диаметър на гърлото да е с 0.001 по малък от калибъра (проверка с друг мандрел) .

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 27 Мар 2019, 22:54       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Стрелец
Стрелец
Offline

Регистриран на: 31 Яну 2017, 08:58
Мнения: 34
Пресата която мери усилието на влагане ме изкефи много. Може ли малко повече инфо за нея. Аз тука закачам едно дигитално кантарче на дръжката на моята за да се ориентирам.
Предполагам че резултатите ги разбираш още при влагането.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 27 Мар 2019, 23:21       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Eкспериментатор
Eкспериментатор
Offline

Регистриран на: 13 Яну 2016, 23:44
Мнения: 20
Yank написа:
Update: Поръчаните за изработка райбери от L.E. Wilson (0.0005 инч по-голем от калибъра) додоха чудесни резултати - избръснаха бабуните/гевреците :-) .

Процедура - след resizing, мандрел с диаметър на калибъра, райбероване и neck forming с bushing, с цел вътрешния диаметър на гърлото да е с 0.001 по малък от калибъра (проверка с друг мандрел) .

Аз си карам с раздвижните райбери от братята китайци и при наличие на известна сръчност, бабуните се отстраняват съвсем прилично. Снощи снаредих 30 патрона със Сиера МК-175грн. в такива гилзи на RWS, като ползвах матрица на Wilson Bushing Type FL, първо с бушинг .340, последван с .334 и се получиха патрони с максимално биене по огайва от 0,03 мм. Между другото, ползвах ги и да тествам новата си "играчка" RCBS chargemaster lite, и с изключение на известни забележки по почистването, машинката се справи изненадващо добре. Ще видим при стрелбата какви делти ще се получат!


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 28 Мар 2019, 00:15       Заглавие:  Re: Прецизна обработка на гилзи за long range shooting
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 2770
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
menkata написа:
Пресата която мери усилието на влагане ме изкефи много. Може ли малко повече инфо за нея. Аз тука закачам едно дигитално кантарче на дръжката на моята за да се ориентирам.
Предполагам че резултатите ги разбираш още при влагането.


Arbor Press е търговското название. На челото има sensor, който се свива с 0.001 inch per pound.

На тази преса стрелката играе по малко (цилиндър-бутало-манометър - хидравликата успокоява)

http://www.xxicsi.com/hydro-bullet-seater.html

Вярно е, че се усеща и точно тогава е момента да разделиш тудните от лесните (неименуемо е) за да стреляш в групи.

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта



 
Иди на:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
This forum is operated and maintened by Stanislav Georgiev - Owner/Administrator, Jordan Cholakov - Adminstrator/Editor and Rossen Hristov - Graphic Designer/Potographer